» صفحه اصلی » اقتصاد و معیشت مردم از اساسی‌ترین مشکلات جامعه است
صفحه اصلی

اقتصاد و معیشت مردم از اساسی‌ترین مشکلات جامعه است

۴ بهمن ۹۵ 0۰2

[ad_1]

حجت‌الاسلام عبدالمجید مقامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: مقام معظم رهبری چندین سال است که شعار سال را در حوزه اقتصاد انتخاب می‌کنند، تا بگویند مسائل و مشکلات اقتصادی در این برهه زمانی، در رأس همه مسائل قرار دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری تقریباً از سال ۸۸ که دهه چهارم انقلاب اسلامی است همواره شعارهای اقتصادی مانند اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف، تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی، جهاد اقتصادی حماسه اقتصادی و مدیریت جهادی را مطرح کرده‌اند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که جنگ امروز دشمن، جنگ زمینی نیست و دشمن فهمیده که بدون برنامه‌ریزی، جنگ زمینی با ایران آب در هاون کوبیدن است و جز شکست نتیجه‌ای ندارد ازاین‌رو دشمن در دو عرصه فرهنگی و اقتصادی برنامه‌ریزی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در سال ۹۴ فرمودند امروز بزرگ‌ترین چالش کشور مسئله اقتصاد مقاومتی است و بر این اساس مقام معظم رهبری موضع اقتصاد مقاومتی را مطرح و سیاست‌های کلی آن را به شکل مدون و مشخص به دولت اعلام کردند.

مقامی بابیان اینکه مشکل ما در زمینهٔ عمل کردن به اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی از لحاظ مطالعاتی و فکری کمبودی ندارد، مشکل ما در زمینهٔ عمل به اقتصاد مقاومتی است که متأسفانه این ضعف تقریباً در تمام عرصه‌های کشور وجود دارد.

وی با اشاره اینکه ما در مرحله عمل با مشکل مواجه هستیم، تأکید کرد: کشور ما از نظر فکر، اندیشه، ‌طرح سندهای راهبردی و طرح‌های جامع با مشکل روبه‌رو نیست، ولی در مرحله عمل و کار با مشکل مواجه هستیم، ازاین‌رو تلاش‌های فکری و طرح‌ها در اتاق‌های فکر، جلسات و در کاغذها باقی‌مانده و اجرا آن‌ها مشهود نیست.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: در باب عملی نشدن بسیاری از مؤلفه‌های اقتصادی مقاومتی باید گفت در این اواخر گرفتاری اقتصادی برای کشور حاصل‌شده است. بازگشت به خویشتن انقلابی اقتصاد مقاومتی را عملیاتی و اجرایی می‌کند.

مقامی با اشاره به واژه خویشتن انقلابی خاطرنشان کرد: اعتمادبه‌نفس و چشم امید به تولیدات داخلی، همچنین کمتر استفاده کردن از امکانات دولتی و خدمت کردن به مردم، ازجمله مطالبی است که درون واژه خویشتن انقلابی وجود دارد.

وی  با اشاره به اینکه اقتصاد و معیشت مردم از اساسی‌ترین مشکلات جامعه است، تصریح کرد: مسئله اقتصاد و معیشت مردم از اساسی‌ترین مسئله کشور است، بر همین اساس چندین سال است که مقام معظم رهبری، شعار سال را در حوزه اقتصاد انتخاب می‌کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین مشکل کشور جنگ نظامی بود که باوجود امکانات نظامی فراوان دشمن باز هم مقابل آن پیروز شدیم و تنها عامل پیروزی ما مقابل دشمن خویشتن انقلابی بود که تا امروز از آن سرمایه خویشتن انقلابی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید