» صفحه اصلی » ۷۰ درصد مادران کاشانی در کلاس‌های آموزشی حین بارداری شرکت کردند
صفحه اصلی

۷۰ درصد مادران کاشانی در کلاس‌های آموزشی حین بارداری شرکت کردند

۵ بهمن ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، افسانه همتی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر کاشان  حدود ۲۲۰ ماما دارد و ۱۳۰ ماما مشغول کار هستند و ۱۲۰ ماما استخدام دولت هستند.

مسئول واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی افزود: درسال گذشته حدود ۱۰هزار زایمان در کاشان و آران و بیدگل انجام گرفته است و از این تعداد ۴۸۸۶زایمان طبیعی و ۵۱۲۱ سزارین بوده است.

همتی با بیان اینکه با اجرای طرح سلامت زایمان طبیعی روند افزایشی نسبت به سزارین داشته است، خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه اخیر ۷۷۷۶ زایمان انجام شده است و از این تعداد ۳۸۹۱ زایمان به طور طبیعی و ۳۸۶۵ زایمان به صورت سزارین صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کلاس‌های مخصوص آموزش مادران باردار برگزار می شود تصریح کرد: این کلاس‌ها از نیمه دوران بارداری تا سه هفته قبل از زایمان در ۸ جلسه و مجموع ۹۰ دقیقه به طور رایگان در مراکز بهداشتی، بیمارستان متینی، رجایی و شبیه خوانی برگزار می‌شود.

مسئول واحد مامایی دانشگاه ضمن اشاره به اینکه ۶۰ الی ۷۰ درصد از مادران کاشانی زیر پوشش این کلاس‌ها هستند ابراز داشت: این کلاس‌ها در راستای کاهش مداخله پزشک در دوران بارداری و زایمان و افزایش کار ماما انجام می‌گیرد.

بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع از معابر شهری منطقه دو آسفالت شده است

ابوذر میرزابیگی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع از معابر شهری منطقه دو آسفالت شده است، اظهار داشت: منطقه دو شهرداری کاشان بیشترین مقدار آسفالت را در مقایسه با سایر مناطق به خود اختصاص داده است.

سرپرست منطقه دو شهرداری کاشان افزود: مقدار آسفالت مصرف شده طی این مدت ۱۶ هزار تن بوده و اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات عمرانی شهرداری دو هزینه شده است.

میرزا بیگی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه دو پیشگام در اجرای طرح آسفالت بوده است، تاکید کرد: معابرآسفالت شده خیابان‌های یاسر، شاهد، شهید تابنده و میدان آب بوده است. 

عملیات اجرایی سیستم‌های الکتریکی و مکانیکی میدان جهاد آغاز شد

حجت اله صیادی با اشاره به شروع عملیات اجرایی سیستم آبنمای میدان جهاد اظهار داشت: این پروژه با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال آغاز شده است و در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست مدیریت تاسیسات و تجهیزات معاونت خدمات شهری با بیان اینکه سیستم آبیاری فضای سبز میدان جهاد در جهت به روز رسانی و کاهش مصرف آب اصلاح شده است، افزود: سیستم آبیاری تحت فشار بصورت قطره ای و بارانی اجرا شده است.

صیادی بیان کرد: مدیریت تاسیسات و تجهیزات معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری به صورت همزمان پروژه های آبنمای پارک بهار آزادی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در بلوار دانش و پارک بهار آزادی ومیدان شهید منتظری را در قسمت تاسیسات مکانیکی در حال اجرا دارد که در برخی از پرو‌ژه‌ها تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید