» صفحه اصلی » طرح جامع فاضلاب و نحوه هدایت آب شهرهای سیستان و بلوچستان تهیه شود
صفحه اصلی

طرح جامع فاضلاب و نحوه هدایت آب شهرهای سیستان و بلوچستان تهیه شود

۵ بهمن ۹۵ 0۰2

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنارک، علی‌اوسط هاشمی عصر امروز در جلسه مدیریت بحران سیلاب‌های اخیر سیستان و بلوچستان در کنارک، اظهار داشت: برنامه دارم با حضور در جنوب استان از نزدیک حوادث رخ داده در پی بارندگی را مدیریت کنم.

با توجه به بافت نفوذناپذیر خاک شهرهای کنارک و چابهار و بالا بودن سطح آب، شرکت آب منطقه‌ای استان با انجام مطالعه جدی راهکار اساسی برای جلوگیری از خسارت و آبگرفتگی اتخاذ کند.

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری باید نسبت به تهیه طرح فاضلاب و نحوه هدایت آب با شهرداری اقدام کند و همچنین طرح فاضلاب کنارک، زابل و زاهدان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا در مواقع بحرانی آسیب‌پذیری کمتر باشد.

وی با بیان اینکه در ساخت راه‌ها با رعایت ضوابطی چون ایجاد پل از  تهدیدات محیطی در مواقع بروز سیلاب کاسته می‌شود، افزود: تمام امکانات دستگاه‌های اجرایی استان باید جمع‌بندی شوند تا در زمان اضطرار آماده‌باش باشند.

هاشمی ادامه داد: همچنین باید برآوردی از نیازهای منطقه داشته باشیم تا در زمان بروز چنین حوادثی از توان آنها استفاده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روستاهای در معرض خطر در پی وقوع سیلاب در سطح استان باید شناسایی شوند و با همکاری بنیاد مسکن و آب منطقه‌ای تمهیدات لازم برای جابه‌جایی آنها پیش‌بینی شود.

وی با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی استان باید برآورد صحیح از میزان خسارت به کشاورزان منطقه در پی وقوع سیلاب اعلام کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه روستاها از  زیرساخت‌های حداقلی برخوردارند، بنابراین نوع نگاه به روستاها در مواقع بحرانی باید متفاوت باشد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید