» صفحه اصلی » دستگاه قضایی بحرین وابسته به آل‌خلیفه است/ مردم حق دارند طغیان کنند
صفحه اصلی

دستگاه قضایی بحرین وابسته به آل‌خلیفه است/ مردم حق دارند طغیان کنند

۶ بهمن ۹۵ 0۰8

[ad_1]

شیخ «محمد حسن خجسته» عضو مجلس علمای بحرین در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به موضوع اعدام سه جوان بحرینی توسط دولت بحرین اشاره کرد و گفت: اجرای حکم اعدام سه جوان بحرینی توسط رژیم آل خلیفه امری غافلگیر کننده بود، این افراد بی گناه بودند و مدارک زیادی نیز برای اثبات بی گناهی خود ارائه کرده بودند اما دادگاه هیچ یک از آنها را نپذیرفت. اگر مدارک موجود را به دادگاه های مستقل ارائه کنیم به طور قطع حکم برائت این افراد صادر می کردند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی بحرین به طور سیاسی عمل می کند و وابسته به آل خلیفه است، از آنجا که دستگاه قضایی ما با میل و اراده آل خلیفه هدایت می شود این سه جوان به اعدام محکوم شده و حکم آنها نیز اجرا شد، این جوانان بی گناه بودند و بی گناه کشته شدند به همین دلیل آنها را شهید می دانیم.

او همچنین تاکید کرد: اعدام جوانان بی گناه کشورمان به ملت این حق را می دهد که خشمگین شده و انقلاب کند، مردم حق دارند که طغیان کنند و عزادار باشند. این ملت حق دارد دست به راهپیماییی های غضب بزند.

شیخ محمد حسن خجسته در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به امضای حکم اعدام سه جوان بحرینی توسط شخص پادشاه گفت: مسئولیت خون های ریخته شده در درجه اول بر عهده پادشاه بحرین است زیرا او شخصا احکام اعدام را صادر کرد و بر اساس قوانین موجود می توانست از امضای آنها خودداری کند اما با امضای احکام اعدام، مسئولیت خون جوانان بر عهده اوست و افق‌های رسیدن به راه کار سیاسی بسته شده اند.

وی خاطرنشان کرد، حمد بن عیسی پادشاه بحرین خود را از راهکارهای سیاسی دور کرده است و در آینده امکان حضور او در راس قدرت وجود ندارد او با امضای حکم اعدام سه جوان بی گناه خود را منزوی کرده است و در راهکار های سیاسی آینده جایی نخواهد داشت.

این عضو مجلس علمای بحرین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رژیم آل خلیفه قصد داشت مردم را بترساند اما همچون سابق سخت در اشتباه بود، آنها در گذشته نیز گمان می کردند می توانند مردم را با سرکوب شدید به خانه هایشان بازگردانند اما هر بار با شدت گرفتن سرکوبگری ها مردم خواسته های خود را با اصرار و اراده بیشتری دنبال می کردند.

او در پایان گفت: اگر رژیم آل خلیفه گمان می کند می تواند با اعدام جوانان ما ملت بحرین را به هراس بیاندازد باید بگویم در اشتباه است زیرا مردم با ریخته شدن خون بی‌گناهان در مسیر احقاق حقوق و خواسته هایشان استوارتر و با اراده تر می شوند. هیچکس نمی تواند مردم را به خانه هایشان بازگرداند و مردم تا رسیدن به خواسته هایشان جنبش را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید