» صفحه اصلی » آلمان تمدید کنترل‌های مرزی تا پایان سال جاری میلادی را خواستار شد
صفحه اصلی

آلمان تمدید کنترل‌های مرزی تا پایان سال جاری میلادی را خواستار شد

۷ بهمن ۹۵ 0۰13

[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه “دی سایت”، “توماس دمایزیر”، وزیر کشور آلمان تمدید کنترل ها در مرزهای بین اتریش و آلمان تا ماه می که اخیرا توسط کمیسیون اروپا تصمیم گیری شد را کافی ندانسته و این کنترل ها را برای مدت بیشتری ضروری دانست.

رسانه های آلمانی این خبر را با استناد به پاسخ دولت آلمان به یک درخواست پارلمانی حزب سبز این کشور منتشر کردند.

وزارت کشور آلمان چنین تمدید کنترل های مرزی را با توجه به شرایط کلی فعلی ضروری دانست. پلیس آلمان از فشار بالا و مداوم مهاجران به اتحادیه اروپا سخن گفته است. به همین دلیل “توماس دمایزیر”، وزیر کشور آلمان در نظر دارد تا پایان سال این کنترل های مرزی را حفظ کند.

اپوزیسیون آلمان انتقاد شدیدی به این تصمیم آلمان وارد کرده اند. یکی از سیاستمداران داخلی حزب سبز آلمان در این باره اظهار داشته است که کنترل های کلی نباید به عنوان یک راه حل دائمی در نظر گرفته شود. چنین راهکاری بر خلاف روح اروپایی بوده و در مبارزه با افراط گرایی کم تر موثر است.

وی همکاری های هدفمند سازمان های امنیتی اروپایی را برای مقابله با این بحران راهکار بهتری ارزیابی کرد.

آلمان به دلیل موج بالای مهاجران در سپتامبر سال ۲۰۱۵ به عنوان اولین کشور عضو منطقه شنگن کنترل ها در مرزهای بایرن با اتریش را در پیش گرفت.

اتریش، دانمارک، سوئد و نروژ نیز بعد از آلمان رویکرد اینت کشور را در پیش گرفته و به کنترل های مرزی روی آوردند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در نوامبر  سال ۲۰۱۶ با تمدید کنترل ها در منطقه شنگن برای سه ماه دیگر و تا اواسط فوریه ۲۰۱۷ موافقت کرد و قرار بود بعد از آن این کنترل ها لغو شود. البته بخصوص دولت آلمان برای تمدید مجدد این کنترل ها فشار وارد کرد.

کمیسیون اروپا روز گذشته اعلام کرد: اتحادیه اروپا باید کنترل های مرزی در منطقه شنگن را به مدت ۳ ماه دیگر تمدید کند چرا که این اتحادیه هنوز در حال کار بر روی اقداماتی است تا با بحران مهاجرت مقابله نماید.

دولت آلمان در نظر دارد نه تنها کنترل ها در مناطق مرزی را تمدید بلکه تشدید کند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید