» صفحه اصلی » مشکل صادرات محصولات در استان اردبیل سوء‌مدیریت است
صفحه اصلی

مشکل صادرات محصولات در استان اردبیل سوء‌مدیریت است

۷ بهمن ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ‌ولی ملکی امشب در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در اردبیل اظهار داشت: متاسفانه روند صادرات محصولات کشاورزی در استان اردبیل از چند سال گذشته تا به اکنون کاهش یافته است که یکی از عوامل مشکلات صادرات در استان اردبیل سوءمدیریت است و نیاز است در این زمینه مدیران دستگاههای اجرایی و متولیان این امر اهتمام ویژه‌ای را به کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه روند توسعه صادرات نیازمند بازاریابی مفید در منطقه نیز است، افزود: اگر بتوانیم متناسب با بازارهای جهانی نیازهای کشورهای جهانی را تولید کنیم، بی‌شک در روند صادرات نیز مشکلی نخواهیم داشت که همگان باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی در تولید محصولات سیب‌زمینی دارد ولی متاسفانه از این ظرفیتها برای صادرات استفاده نشده و تولید سیب‌زمینی باید اقتصادی باشد و نگاه به تولید نیازمند اهداف منسجم است.

ملکی بیان کرد: ارائه مشوق‌های صادراتی یک نیاز اساسی برای صادرکنندگان منطقه است و آن طور که باید و شایسته در این حوزه اقداماتی صورت نگرفته و نیاز است تا با ارائه مشوق‌های صادراتی انگیزه لازم در تولید و صادرکنندگان محصولات کشاورزی ایجاد شود.

وی اظهار کرد: باید برای اینکه روند صادرات در استان اردبیل را افزایش دهیم بازاریابی اساسی در منطقه انجام شود که این امر نیازمند ارتباطات قوی و استفاده از تجار باسابقه و کاردان است که بتوانند با ارتباط مناسب روند صادرات را تسهیل بخشند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوانیم زمینه حضور تجار و تولیدکنندگان استان اردبیل در نمایشگاههای خارجی را فراهم کنیم، بی‌شک می‌توانیم گام بزرگی در توسعه صادرات و شناسایی بازار کشورهای همجوار و اروپایی داشته باشیم و باتوجه به این نیاز محصولات کشاورزی در استان را تولید کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید