» صفحه اصلی » وضعیت استخدامی ۱۳ هزار نفر از اعضای شوراهای حل اختلاف ‌تعیین‌تکلیف شو‌د‌
صفحه اصلی

وضعیت استخدامی ۱۳ هزار نفر از اعضای شوراهای حل اختلاف ‌تعیین‌تکلیف شو‌د‌

۷ بهمن ۹۵ 0۰8

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام محمدمهدی احمدی‌میانجی امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان در فرودگاه کرمان اظهارداشت: ۱۴ سال از تشکیل اولین شورای حل اختلاف در کشور می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه قرار بود اعضای این شوراها به صورت افتخاری کار کنند و الان وضعیت فرق کرده است گفت: تعدادی از این افراد بازنشستگان ادارات هستند که نیازی به استخدام آنها نیست.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اما عده‌ای از اعضا از جوانان هستند که کار اداری را هم انجام می‌دهند افزود: به طور طبیعی باید برای آینده این افراد که عمدتا تحصیلات بالایی هم دارند و سال‌ها هم در شورای حل‌اختلاف خدمت کردند کاری شود.

وی با اشاره به اینکه در قانون مجلس مصوب شده که ۲۰ درصد از استخدامی‌های قوه قضائیه از افراد مشغول در شوراهای حل‌اختلاف انجام شود تصریح کرد: انتظار داریم که در مرحله اول این قانون اجرایی شود و در مرحله بعد سهمیه ما نیز بیشتر شود.

رئیس مرکز شوراهای حل‌اختلاف کشور با بیان اینکه تقریبا ۱۳ هزار نفر اعضای شوراهای حل‌اختلاف در کشور را بیمه کرده‌ایم گفت: همه این افراد باید تعیین تکلیف استخدامی شوند.

وی با اشاره به اینکه شوراهای حل‌اختلاف در ۳۳ درصد پرونده‌های قابل صلح و سازش در کشور موفق بوده است گفت: آمار صلح و سازش در کرمان بالاتر از سطح کشور بوده و میزان پرونده ها به ۴۵ درصد می‌رسد.

احمدی‌میانجی اظهارداشت: ۴۵ درصد از پرونده‌های وارده به قوه قضائیه در شوراهای حل‌اختلاف بررسی و مختومه می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید