» صفحه اصلی » تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی قم در وضعیت خوبی قرار دارد
صفحه اصلی

تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی قم در وضعیت خوبی قرار دارد

۷ بهمن ۹۵ 0۰19

[ad_1]

عباس ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، ضمن تسلیت وقوع حادثه ساختمان پلاسکو تهران اظهار داشت: بروز چنین حوادثی در برهه‌هایی از زمان سبب ایجاد واکنش‌ها و حساسیت‌ها نسبت به کمبودهای موجود در جامعه می‌شود که باید از این فرصت‌ها برای کاهش مشکلات جامعه استفاده کرد.

وی بابیان اینکه آتش‌نشانی جزء مشاغل سخت و خطرناک جامعه است، افزود: در حوزه آتش‌نشانی اتفاقات خوبی در چند سال گذشته در قم رخ داده و قم هم‌اکنون در بین کلان‌شهرهای کشور از شرایط خوبی در استانداردهای آتش‌نشانی قرار دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: استان قم تنها کلان‌شهری است که به ازای هر ۵۰ هزار نفر دارای یک ایستگاه آتش‌نشانی است که بخش زیادی از آن مرهون سفر پربرکت مقام معظم رهبری به قم بوده است.

وی با تأکید بر اینکه از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم توانستیم ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی ایجاد کنیم، ابراز کرد: افزایش نیروهای آتش‌نشانی یکی از مشکلات اصلی به شمار می‌رود چراکه نیروهای آتش‌نشانی به‌قدری در قم کم بودند که وقت استراحت آنان به‌نحوی‌که باید ۴۸ ساعت باشد به ۲۴ ساعت کاهش پیداکرده بود که توانستیم این میزان استراحت را به استانداردها نزدیک کنیم.

ذاکریان به رسیدن امکانات آتش‌نشانی قم به استانداردهای لازم اشاره کرد و گفت: در زمانی ما در قم تنها یک ست لباس ضد حریق داشتیم که امروز به تعداد پرسنل آتش‌نشانی که بالای ۴۵۰ هستند لباس و تجهیزات آتش‌نشانی در قم وجود دارد که این موضوع ضریب ایمنی در آتش‌سوزی‌ها را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری اهتمام خوبی برای تجهیز کردن امکانات آتش‌نشانی در قم دارد و با تجهیز کردن ماشین‌آلات سبک و سنگین، خرید نردبان ارتفاع و غیره رویکرد خوبی برای امدادرسانی در قم وجود دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید