» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » امام زمان(عج) با تسبیح دست گرفتن و منتظر نشستن نمی‌آید
سینما و تئاتر

امام زمان(عج) با تسبیح دست گرفتن و منتظر نشستن نمی‌آید

۸ بهمن ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، امام‌ خمینی(ره) که در راه سربازی واقعی و یاری امام زمان(عج)، عمر خود را سپری کرد، سخنانی ارزشمند در رابطه با امام عصر(عج) بیان کرده‌ است که بخش پنجم آن تقدیم می‌‌شود:

برداشت‌های انحرافی از انتظار

۲. «اگر خود حضرت صاحب علیه السّلام‌ مقتضی‌ بدانند، خب، خودشان‌ تشریف بیاورند!» یکی از علما این‌جوری می‌گفت (خدا رحمتش کند) که: «من که دلم بیش‌تر‌ از‌ حضرت صاحب علیه السّلام برای اسلام نسوخته است. خب ایشان هم که می‌بینند این را، خود ایشان بیایند، ‌ چرا‌ من‌ بکنم؟»

این منطق اشخاصی است که می‌خواهند از زیر بار در بروند. اسلام، اینها‌ را‌ نمی‌پذیرد. اسلام، اینها‌ را به هیچ‌چیز نمی‌شمرد. اینها می‌خواهند از زیر بار دربروند. یک چیزی درست می‌کنند. دو تا روایت‌ از‌ این‌ طرف، از آن طرف می‌گردند، پیدا می‌کنند که خیر، «با سلاطین مثلا بسازید، دعا کنید به سلاطین». این، خلاف قرآن‌ است. ‌ اینها نخوانده‌اند قرآن را. اگر صد تا همچو روایت‌هایی بیاید، ضرب به جدار می‌شود. خلاف قرآن‌ است، خلاف‌ سیره انبیاست یا اینکه روایتی نیست.

شما وقتی ملاحظه می‌کنید آن همه‌ روایاتی‌ که‌ اگر کسی میل به این بکند. که روایاتی است که: اگر مایل باشی که زنده باشد‌ این‌ سلطان، تو‌ هم با او هستی. مسلمان مگر می‌شود مایل باشد به این‌که یکی زنده‌ باشد‌ و ظلم بکند، آدم بکشد؟ رابطه داشته باشد با یک کسی‌که آدم می‌کشد؟ عالم می‌کشد؟ علما را می‌کشد؟

۳. اینهایی‌ که می‌گویند که هر علمی بلند بشود و هر حکومتی خیال کردند‌ که‌ هر حکومتی باشد، این‌ برخلاف‌ انتظار‌ فرج است. اینها نمی‌فهمند چی دارند می‌گویند. اینها تزریق‌ کردند‌ بهشان که این حرف‌ها را بزنند. نمی‌دانند دارند چی می‌گویند. حکومت نبودن؛ یعنی اینکه همه مردم‌ به‌ جان هم بریزند، بکشند هم را، بزنند‌ هم‌ را، از بین‌ ببرند. برخلاف‌ نص‌ّ آیات الهی رفتار بکنند. ما اگر فرض‌ می‌کردیم‌ دویست تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار می‌زدیم، برای‌ این‌که‌ خلاف آیات قرآن است.

۴. ارزش دارد‌ که انسان در مقابل‌ ظلم‌ بایستد. در مقابل ظالم بایستد و مشتش‌ را گره کند و توی دهنش بزند و نگذارد که این‌قدر ظلم زیاد‌ بشود، این‌ ارزش دارد. ما تکلیف داریم آقا! این‌ طور‌ نیست‌ که حالا که‌ ما‌ منتظر ظهور امام زمان‌ علیه‌ السّلام هستیم، پس دیگر بنشینیم در خانه‌هامان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم عجّل علی فرجه! عجّل‌ با‌ کار شما باید تعجیل بشود. شما باید‌ زمینه‌ را فراهم‌ کنید‌ برای‌ آمدن او و فراهم‌ کردن این است که، مسلمین را باهم مجتمع کنید. همه باهم بشوید، ان‌شاء‌الله ظهور می‌کند ایشان.

ادامه دارد…

انتهای پیام/ک

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید