» صفحه اصلی » قانون مهاجرت ترامپ و دردسر مقامات دوتابعیتی آلمان برای سفر به آمریکا
صفحه اصلی

قانون مهاجرت ترامپ و دردسر مقامات دوتابعیتی آلمان برای سفر به آمریکا

۱۰ بهمن ۹۵ 0۰5

[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، “دونالد ترامپ”، رئیس جمهور جدید آمریکا در دستوری  قانون منع ورود مهاجر به آمریکا همچنین از کشور ایران را صادر کرده است.

این قانون ممنوعیت همچنین شامل ده ها هزار آلمانی با تابعیت دوگانه از جمله امید نوری پور از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان هم می شود.

امید نوری پور یک سیاستمدار فعال در زمینه مناسبات دو سوی آتلانتیک است. این نماینده حزب سبز پارلمان آلمان معاون گروه پارلمانی آلمان-آمریکا و در هیات مدیر این گروه قرار دارد. وی تا به حال به چهل ایالت آمریکا سفر کرده و چندین بار در سال به ایالات متحده می رود تا با سیاستمداران در حوزه کاری خود دیدار کند.

البته با توجه به دستور جدید ترامپ امید نوری پور هم دیگر نمی تواند به آمریکا سفر کند. دستور اخیر ترامپ ممنوعیت سفر برای شهروندان هفت کشور اسلامی از جمله سوریه، ایران، عراق، سودان، لیبی، سومالی و یمن را شامل می شود.

امید نوری پور در سال ۱۹۷۵ در تهران متولد شد و در دوران نوجوانی با خانواده خود به فرانکفورت آلمان رفت. وی از سال ۲۰۰۲ یک پاسپورت ایرانی و همچنین یک پاسپورت آلمانی دارد.

حالا این دستور ترامپ به مسئله‌ای برای نوری پور تبدیل می شود. قانون ممنوعیت سفر آمریکا همچنین شامل حال افراد با تابعیت دوگانه هم می شود. شهروندان این هفت کشور حتی با پاسپورت اروپایی هم حق سفر به آمریکا را ندارند. علاوه بر نوری پور ده ها هزار شهروند آلمانی هم در سایه این قانون ترامپ حق سفر به آمریکا را نخواهند داشت.

ویزای آمریکای نوری پور در پایان فوریه منقضی می شود. البته نوری پور به عنوان نماینده پارلمان آلمان یک گذرنامه دیپلماتیک هم دارد که این هم به وی کمکی نخواهد کرد.

نوری پور در گفتگویی با هفته نامه اشپیگل دستور محدودیت برای مهاجران و سفر به آمریکا از طرف ترامپ را مضحک خوانده و از آلمان خواست به آمریکا فشار وارد کند که این طرح قانونی را لغو کند.

وی تاکید کرد: دولت آلمان نه تنها برای من بلکه برای همه شهروندان آلمانی که تحت تاثیر این قاون احمقانه قرار می گیرند باید کاری کند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید