» صفحه اصلی » آزادسازی ۲ شهرک دیگر در حومه شرقی «حلب»/حملات شدید ارتش به داعش در «قلمون» + تصاویر
صفحه اصلی

آزادسازی ۲ شهرک دیگر در حومه شرقی «حلب»/حملات شدید ارتش به داعش در «قلمون» + تصاویر

۱۰ بهمن ۹۵ 0۰5

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق، با نزدیک شدن به پایان حضور افراد مسلح در منطقه «وادی‌بردی» و بازگشت دولت به این مکان، پرونده این منطقه در مراحل پایانی خود قرار گرفته است.

خبرنگار تسنیم به نقل از منابع سوری گزارش داد طی ساعات آینده، کار اخراج حدود ۱۵۰۰ فرد مسلح به همراه خانواده‌های خود از شهرک‌های منطقه وادی‌بردی در حومه غربی دمشق در راستای اجرای مفاد توافق میان نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های مسلح آغاز خواهد شد، مفاد این توافق بر توقف کامل عملیات نظامی و ورود نیروهای ارتش به چشمه‌های «الفیجه» و برافراشته شدن پرچم سوریه بر فراز آن و نیز ورود خودروهای امدادرسانی برای انتقال مجروحان و بیماران از شهرک‌های وادی‌بردی و خروج کامل تمام گروه‌های تروریستی از این مناطق تصریح می‌کند.

در حال حاضر آماده‌سازی برای اخراج افراد مسلح به شهر «ادلب» پس از ورود حدود ۲۰ دستگاه اتوبوس و ساماندهی اوضاع افراد مسلحی که تمایل دارند در حومه دمشق باقی بمانند،‌ادامه دارد.

همچنین خودروهای ارتش در حال بازکردن جاده‌هایی هستند که افراد مسلح با ایجاد خاکریز با هدف جلوگیری از پیشروی ارتش در وادی‌بردی ایجاد کرده بودند، همزمان با این تحولات، تیم‌های بازسازی تاسیسات آب در «الفیجه» به طور گسترده برای ازسرگیری پمپاژ آب به دمشق تلاش می‌کنند.

 

منابعی در استان ریف دمشق اعلام کردند زیان‌های وارده به تاسیسات برق الفیجه خیلی زیاد نیست و آب شرب پایتخت طی دو روز آینده پمپاژ خواهد شد.

 

حملات شدید ارتش به داعشی‌ها در قلمون

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی رزمندگان مقاومت، مواضع و تحرکات گروه تروریستی داعش در محور کوه‌های «المحسه» در قلمون شرقی واقع در حومه دمشق را به موشک و توپخانه به شدت هدف قرار دادند به طوری که منابع سوری از پیشروی مهم ارتش و مقاومت و آزادسازی کوه‌ «القطیعه» و تپه «الضبع» پس از حمله از دو محور به داعش و هلاکت ده‌ها تروریست تکفیری در منطقه خبر داده‌اند، نیروهای ارتش و مقاومت همچنان به عملیات خود در قلمون شرقی برای تحقق اهداف ترسیم شده ادامه می‌‌دهند.

آزادسازی کامل دو شهرک دیگر در جنوب الباب

از حلب هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش سوریه دو شهرک «البریج» و «الشیخ دن» در جنوب شهر «الباب» واقع در حومه شرقی حلب را به طور کامل از اشغال تروریست‌های داعشی آزاد کردند تا تعداد مناطقی که از ابتدای عملیات ارتش آزاد شده است به ۲۳ شهرک و تپه برسد، طی این عملیات ارتش ده‌ها داعشی به هلاکت رسیده و در حملات جنگنده‌های ارتش هم تعدادی از تونل‌ها و استحکامات آنها منهدم شده است.

با آزادسازی شهرک «البریج»، نیروهای ارتش در آستانه فتح شهرک استراتژیک «عران» قرار گرفته‌اند که در جاده‌ای واقع است که به شهر الباب منتهی می‌شود.

ادامه قطعی آب در حلب

این در حالی  است که در نتیجه اقدام تروریست‌های داعشی در قطع آب شرب استان حلب از تنها منبع آن در رودخانه فرات، این استان از ۱۵ روز پیش تاکنون با قطع کامل آب روبرو است.

در شرق سوریه هم جنگنده‌های سوری و روسی از صبح امروز مواضع و تحرکات تروریست‌های داعشی را در اطراف منطقه «المقابر» و «المعامل» و اطراف تیپ التامین و مناطق دیگر در جنوب شهر «دیرالزور» بمباران کردند که در نتیجه آن شماری از تکفیری‌ها به هلاکت رسیدند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید