» صفحه اصلی » وزارت راه‌وشهرسازی درخواست و‌اردات ۵ هزار واگن از خارج را داشت
صفحه اصلی

وزارت راه‌وشهرسازی درخواست و‌اردات ۵ هزار واگن از خارج را داشت

۱۱ بهمن ۹۵ 0۰8

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدباقر نوبخت دقایقی پیش در بازدید از شرکت واگن‌پارس اراک با اشاره به تلاش دولت برای خروج از رکود اظهار داشت: دولت فعالیت‌های رونق تولید و سرعت‌بخشی به خروج از رکود را در چهارچوب اقتصاد مقاومتی آغاز کرده و با عنایت به برخورداری از ظرفیت واحدهای تولیدی داخل، همت دولت بر این مبناست که هر یک از این واحدها را مورد حمایت قرار دهد.

وی افزود: امروز دو واحد در استان مرکزی با حضور استاندار مرکزی مورد بازدید قرار گرفت، واحد تولیدی واگن‌پارس دارای ظرفیت تامین واگن‌هایی را که در د اخل کشور لازم است را دارد و می‌تواند ما را از ورود واگن‌های خارجی بی‌نیاز کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه گفت: ۵ مرکز استانی به شبکه سراسری ریلی و راه‌آهن متصل می‌شود.

نوبخت تصریح کرد: خوشبختانه در شورای اقتصاد برای تولید ۲ هزار دستگاه واگن مصوبه‌ای در ماه‌های گذشته تصویب شد که بخشی از این تعداد واگن و دستگاه را به مجموعه واگن‌سازی پارس محول کرده‌ایم و امروز در این بازدید نتیجه گرفتیم که ظرفیت تولید و افزایش تولیدات این مجموعه بیش از ظرفیت فعلی بوده و توانایی افزایش دو برابری ظرفیت تولیدات را دارد و به همین میزان نیز می‌تواند به افزایش سطح اشتغال که یکی از اولویت‌های دولت است بپردازد.

وی اضافه کرد: دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال اتصال ۵مرکز استانی را به شبکه سراسری ریلی و راه‌آهن را در دستور کار دارد که به این دلیل باید متناسب با گسترش شبکه حمل‌ونقل ریلی واحدها و قطارهایی که توانایی عبور از این مسیرها را  داشته باشند تولید کنیم و به همین سبب بازدید از مجموعه واگن‌سازی پارس را در برنامه قرار دادیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: در همین استان نیز با آماده شدن ایستگاه قطار ساوه هم به سمت اراک، از اراک به ملایر و سپس از ملایر به سمت فیروزان و کرمانشاه یک بخش و از مسیر دیگر هم از ساوه به سمت همدان و سنندج نیز جزء برنامه‌های دیگر دولت است که با آماده شدن این طرح‌ها تا قبل از اتمام دولت یازدهم موظفیم قطارها و واگن‌های آن را نیز تامین کنیم.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای که شنبه آینده در سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل می‌شود با مدیران این واحد تولیدی برای فعال‌تر کردن این مجموعه تصمیمات مناسبی اتخاذ می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه با اشاره به بازدید از هپکو گفت: خوشبختانه مجموعه هپکو نیز ظرفیتی بزرگ محسوب می‌شود و هپکو برندی آشنا برای ایرانیان در عرصه راه‌سازی و ماشین‌آلات سنگین است و به‌این منظور امروز بازدیدی از این مجموعه به عمل آمد و نتیجه گرفتیم که امکان اینکه بتوانیم واحد هپکو را نیز فعال کنیم وجود دارد .

وی افزود: مسئله قابل احترام در این مجموعه خواست عمومی کارکنان هپکو بود زیرا این افراد با وجود مشکلات معیشتی، مالی و اداری هیچکدام از این مسائل را به زبان نیاوردند و تنها درخواست اهیا و فعالیت هپکو را داشتند.

نوبخت ادامه داد: وظیفه دولت احیای این مجموعه است و استاندار مرکزی به عنوان نماینده عالی دولت در استان مرکزی در جوار کارگران در جوار جامعه کارگری و واحدهای تولیدی است و امیدواریم که امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مرکزی برای این دو واحد تصمیمات مناسبی اخذ کنیم و آنچه که دولت با پشتیبانی نمایندگان این استان در مجلس شورای انقلاب اسلامی عملی می‌کند نتیجه همراهی است و ما با  این اتفاق و اتحاد می‌توانیم نسبت به فعال‌تر کردن واحدهای تولیدی و حرکت در تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موفق شویم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه با اشاره به اینکه وزارت راه‌وشهرسازی درخواست ورود ۵ هزار واگن از خارج را داشته است بیان کرد: یکی از مباحثی که با مسئولان واحد واگن‌پارس مطرح شد وجود ظرفیت مناسب در مجموعه واگن‌پارس بود که می‌تواند این نیاز را تامین کند و همه همت دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری برای خودکفا شدن و اتکا به ظرفیت‌های داخلی امروز مورد تاکید قرار گرفت و در نظر داریم که از ظرفیت موجود در این واحد تولیدی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید