» صفحه اصلی » راه های کشیدن ترمز قاچاق لوازم آرایشی
صفحه اصلی

راه های کشیدن ترمز قاچاق لوازم آرایشی

۲۶ بهمن ۹۵ 0۰9

[ad_1]

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، نمی توان با قاطعیت از میزان قاچاق فرآورده های آرایشی و بهداشتی صحبت کرد، زیرا این واردات به شکل رسمی صورت نمی‌گیرد و خیلی اوقات در جایی هم ثبت نمی‌شود. به طور کلی می توان گفت که حدود یک میلیارد دلار کل واردات فرآورده های آرایشی، بهداشتی، شوینده ها و عطریات به ایران است که البته در کنار این واردات رسمی، قاچاق این کالا هم به وفور مشاهده می شود.

میزان قاچاق در چهار حوزه آرایشی، بهداشتی، شوینده و عطریات کاملا با یکدیگر متفاوت است. با نگاهی به بازار عرضه و واردات می توانیم تخمین بزنیم که حدود ۱۰ درصد فرآورده های شوینده ای که به کشور وارد می‌شود، قاچاق است. همچنین حداقل ۷۰ درصد واردات را در حوزه عطریات ، قاچاق تشکیل می دهد. افزون بر این، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد لوازم آرایشی در زمره کالاهای قاچاق و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد فرآورده های بهداشتی هم محصولات قاچاق است.

گرچه باید با فرهنگ سازی تلاش کرد فرهنگ مصرف تولید داخل را در ایران نهادینه کنیم، اما واقعیت این است که توان تولید داخلی ما در حوزه تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی، کفاف نیازهای داخلی را نمی دهد. بنابراین نیاز است که برای مقابله با قاچاق این محصولات، تولید داخلی ما، هم از منظر کمیت و هم از منظر کیفیت توسعه پیدا کند، چون اگر کمیت و کیفیت محصولات ایرانی قانع کننده باشد، قطعا استقبال مردم نسبت به کالاهای قاچاق در این حوزه کاهش خواهد یافت، اما با نگاهی به آمارها می بینیم که تولید داخل فقط جوابگوی حدود ۳۰ درصد نیازهای داخلی ماست و کیفیت برخی محصولات داخلی هم‌پایین است.

همچنین برای مقابله با قاچاق در این حوزه، نیاز است مدیریت درستی در این بازار اعمال شود. مثلا می توان با کاهش تعرفه واردات قانونی و رسمی، خود به خود در مقابل قاچاق فرآورده های آرایشی و بهداشتی ایستاد.

نباید از یاد برد که اغلب فرآورده های آرایشی و بهداشتی قاچاق، کاملا تقلبی و خطرناک هستند که برای حفظ سلامت مردم هم که شده، باید نهادهای مسئول در مقابل قاچاقچیان این حوزه، قاطع تر برخورد کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی و آرایشی

انتهای پیام/

 

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید