» صفحه اصلی » چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی به کار خود پایان داد
صفحه اصلی

چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی به کار خود پایان داد

۳۰ بهمن ۹۵ 0۰2

[ad_1]

به گزارش خبرنگار رسانه باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، چهارمین دور نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی پیرو اظهارات مقام معظم رهبری در شانزدهم شهریور سال گذشته مبنی بر اینکه «باید با استفاده از تواناییها و استعدادهای جوان کشور و با سیاستگذاری صحیح، اقدامات سنجیده، هماهنگ و بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال در عرصه فضای مجازی و حضور فعال و تأثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب حرکت کنیم» برگزار و شب گذشته پس از شش روز فعالیت با حضور فعالان انقلابی عرصه ارتباطات و فضای مجازی به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه در ۶ بخش نشر دیجیتال و تلفن همراه، پایگاه‌های اینترنتی، بازی و پویانمایی، فناوریهای نوین اطلاعات، بین‌الملل و کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی برگزار شد.

نشر دیجیتال و تلفن همراه شامل نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای و بسته‌های رایانه‌ای بود که برای دسترسی، نمایش، پخش و جستجوی محتوای دیجیتال همچون متن، صدا، فیلم و پویانمایی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در این بخش شرکتها، موسسات و تشکلها که نرم‌افزارهایی با موضوعیت تبلیغ، ترویج یا معرفی فرهنگ و ارزشهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، اندیشه‌های امام و رهبری و فرهنگ ایثار و شهادت و موضوع بیداری اسلامی توسعه داده بودند، حضور داشتند.

نرم‌افزارهای این بخش روی گوشی تلفن همراه یا تبلتها قابل اجرا بود و می‌توانستند به صورت مستقل یا با بهره‌گیری از سیستمهای مخابراتی با مخاطب ارتباط برقرار و ارائه خدمات و محتوا کنند.

همچنین محتوای تلفن همراه، بازی و سرگرمی، ابزار توسعه و تولید محتوا برای تلفن همراه، و سامانه تلفن گویا از سایر عنوانهای این بخش به شمار می‌آمد.

در بخش پایگاه‌های اینترنتی هم آنهایی که در زمینه‌های فرهنگی هنری، پایگاه‌های خدمات‌رسان و نیز وبلاگهای شخصی با موضوعات فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس، ارزشهای انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام و رهبری، بیداری اسلامی، جنگ نرم و فتنه فعالیت داشتند، حضور پیدا کرده بودند.

ارائه دهندگان خدمات و محتوای الکترونیکی نظیر شبکه‌های اجتماعی و جوامع مجازی، اتاقها و تالارهای گفتگو، خدمات دهندگان وبلاگها و میکرو وبلاگها، ابزارهای مدیریت محتوا و پایگاه‌های اشتراک‌گذاری صدا و تصویر خبرگزاری و پایگاه‌های تحلیلی در این بخش حضور داشتند.

همچنین در این بخش نمایشگاه تعدادی از سایتهای خبری و خبرگزاریهای رسمی کشورهای منطقه که بر سیاستهای روزمره کشورهای همسایه ایران و منطقه تاثیرگذار هستند، حضور داشتند تا زمینه معرفی آنها به فعالان سایبر داخلی جهت ارتباط‌گیری و اطلاع از اخبار و سیاستهای کشورهای منطقه فراهم شود.

در بخش بازی و پویانمایی هم کلیه بازیهای رایانه‌ای و سرگرمیهای دیجیتال قابل اجرا بر روی رایانه یا کنسولهای بازی مختلف و همچنین شبیه‌سازهای متنوع با همان چارچوب موضوعیتی پیشین حضور داشتند.

سرفصل فناوریهای نوین اطلاعات هم مربوط به بخشی بود که موسسات و شرکتهایی در زمینه زیرساختهای فضای مجازی اعم از اینترنت، سرور، سامانه‌های پیامکی، نرم‌افزارهای سایت و … در آن حضور داشتند.

بخش بین‌الملل هم بیشتر سایتهای خبری و خبرگزاریهای رسمی کشورهای منطقه که بر سیاستهای روزمره کشورهای همسایه ایران و منطقه تاثیرگذار هستند، دیده می‌شد.

کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی هم دیگر بخشی بود که شامل چهار بخش اصلی می‌شد. قسمت اول بخش پذیرش بازدیدکنندگان، قسمت دوم معاینه کلینیک، قسمت سوم مصاحبه بالینی و نهایتا قسمت چهارم عصب شناسی فضای مجازی بود.

امسال برای نخستین بار در این کلینیک از ابزار معاینه هنجاریابی استفاده شده بود که میزان گرایش به بازیهای اینترنتی و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مخاطب را نشان می‌داد.

عصب شناسی فضای مجازی هم به دنبال اندازه‌گیری سیگنالهای مغزی کاربران بر روی بازیهای رایانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی بود تا چنانچه از حد استاندارد خارج شده بود، به درمان آن بپردازد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید