» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » طالقانی: ارشاد به تنهایی نمی‌تواند سیستم نشر را مدیریت کند
سینما و تئاتر

طالقانی: ارشاد به تنهایی نمی‌تواند سیستم نشر را مدیریت کند

۲ اسفند ۹۵ 0۰9

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی طالقانی فرزند مرحوم آیت‌الله طالقانی با حضور در برنامه «شابک» در خصوص مرحوم طالقانی گفت: بنده در سن ۲۶ سالگی بودم که پدرم فوت کردند اما پیش از اینکه به رحمت خدا بروند سالیان سال در زندان بودند و ما از نعمت وجودشان محروم بودیم. فرزند آیت‌الله طالقانی بودن برای ما افتخار بزرگی است چراکه پس از انقلاب بعد از حضرت امام (ره) ایشان نفر دوم انقلاب بودند و مردم ارزش ویژ‌ه‌ای برای پدرم قائل بودند و هنوز هم هستند.

وی با اشاره به مشکلات روز ناشران عنوان کرد: در حال حاضر همه چیز مجازی شده و در کل فضای مجازی جای کتاب را گرفته است و این نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان به این صورت است. ناشرین یکی از مستضعف‌ترین اقشار جامعه هستند و اگر هم کتاب پرفروشی از ناشری چاپ شود بلافاصله به صورت قاچاق در بازار می‌چرخد و وزارت ارشاد هم به تنهایی نمی‌تواند این سیستم را مدیریت کند. باید نیروی انتظامی و خود دولت هم مستقیما وارد عمل شوند تا جلوی قاچاق کتاب گرفته شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ناشران جایی برای تبلیغ کتاب‌های خود ندارند. خوب است که یک فضایی در رادیو و تلویزیون برای آن ها فراهم شود تا بتوانند محصولات خود را در صداوسیما تبلیغ کنند تا از این رکود خارج شوند.

مهدی طالقانی در ارتباط با آثار مکتوب آیت الله طالقانی گفت: مهم ترین اثر پدرم تفسیری است که ایشان بر قرآن کریم نوشته‌اند و به جز این مرحوم طالقانی در یک بزنگاه هایی کاری می کردند مثلا درست بعد از کودتای۲۸ مرداد یک کتابی باعنوان «حکومت از نظر اسلامی» نوشتند و آن زمان نوشتن همچین کتابی جسارت بسیاری می خواست.

وی افزود: پدرم با توجه به مسائل روز و نیاز جامعه دست به نوشتن کتاب می‌زدند و اتفاقا نوشتن کتاب باید به همین گونه باشد و نویسندگان می بایست با نیازسنجی از جامعه و مردم سوژه ای کتاب های خود را انتخاب کنند تا مورد توجه قرار بگیرد.

فرزند آیت الله طالقانی خاطرنشان کرد: جوانانی که آن زمان وارد صحنه انقلاب شدند کتاب های بزرگان را خوانده بودند و مطالعه داشتند و روزنامه و اطلاعیه ها را می خواندند و در کل مطالعه تاثیر بسزایی در جهت حرکت مردم در مسیر انقلاب داشت.

معرفی و متن خوانی کتاب «خدمتگزار تخت طاووس» ترجمه ح.ا.مهران از دیگر بخش های برنامه شابک بود.

انتهای پیام/,

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید