» صفحه اصلی » خسارت ۱۶۲ میلیارد تومانی سیل به زرین‌دشت/‌محاصره ۴۰ خانوار عشایر ‌در سیلاب‌
صفحه اصلی

خسارت ۱۶۲ میلیارد تومانی سیل به زرین‌دشت/‌محاصره ۴۰ خانوار عشایر ‌در سیلاب‌

۲ اسفند ۹۵ 0۰6

[ad_1]

حمید یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه در مجموع سیل ۱۶۲ میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان خسارت به این شهرستان وارد کرده است اظهار داشت: بیشترین میزان خسارت در حوزه تخریب راه‌ها، جاده و پل بوده و حدود ۹۲ میلیارد تومان آسیب به این حوزه وارد شده است.

وی با بیان اینکه سیل بین ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ خانه مسکونی شهری و روستایی این شهرستان را تخریب کرده و حدود ۵۴ میلیارد تومان خسارت به این خانه‌ها وارد شده است افزود: در بخش کشاورزی نیز یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، در بخش سدها و حوزه آب ۷.۵ میلیارد تومان، در بخش برق یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، در بخش آموزش و پرورش ۶ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان خسارت به این شهرستان وارد شده است.

فرماندار زرین‌دشت با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی، امور عشایر، منابع طبیعی، کتابخانه‌های عمومی، گازرسانی، فنی و حرفه‌ای و شبکه‌های کابلی و فیبری مخابرات نیز خسارتی به این شهرستان وارد شده است گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ خانوار عشایر در این شهرستان در محاصره سیلاب قرار دارند که امدادرسانی به آنها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه محور زرین‌دشت به لار و جهرم به دلیل آب‌بردگی دهانه پل همچنان مسدود است و راهداران در تلاش برای باز کردن این مسیر هستند عنوان کرد: آب ۴ روستا در بخش مرکزی این شهرستان نیز قطع است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه آب شهر «دبیران» و «شهر پیر» نیز به دلیل کدر و گل‌آلود بودن قطع شده است و این دو شهر فعلا برای آبرسانی از منابع ذخیره استفاده می‌کنند افزود: اگر تا دو روز آینده مشکل گل‌آلود و کدر بودن آب حل شد دوباره وارد مدار آب‌رسانی می‌شود در غیر این صورت تا رفع کامل مشکل، آبرسانی به این دو شهر از طریق تانکرهای سیار انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به آسیبی که سیلاب به شبکه‌های کابلی و فیبری مخابرات وارد کرده در حال حاضر خطوط تلفن ثابت یک سوم جمعیت این شهرستان قطع است.

فرماندار زرین‌دشت با بیان اینکه میزان بارندگی در «حاجی‌آباد» به عنوان مرکز شهرستان ۳۶۰ میلی‌متر و در «دبیران» و «شهر پیر» بالای ۴۲۰ میلی‌متر بوده است گفت: در زمان بارندگی ۲۵۰ نفر در این شهرستان اسکان موقت داده شدند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید