» صفحه اصلی » نیکوکار گچسارانی یک باب ساختمان به کتابخانه عمومی اهدا کرد
صفحه اصلی

نیکوکار گچسارانی یک باب ساختمان به کتابخانه عمومی اهدا کرد

۳ اسفند ۹۵ 0۰9

[ad_1]

کوروش حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: در راستای جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و به منظور توسعه کتابخانه‌ها با پیگیری‌های اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گچساران یک باب ساختمان به مساحت ۳۰۰ مترمربع به منظور استقرار کتابخانه توسط یک نیکوکار گچسارانی اهدا شد.

وی عنوان کرد: با تلاش و نشست اداره کتابخانه‌های شهرستان گچساران در راستای آگاهی و فرهنگ سازی فعالیت‌های فرهنگی ۸ قطعه زمین توسط مردم و دهیاری روستاهای بیدزرد، سربیشه، پشه کان، سراب ننیز، آرو، کلاغ نشین، تلخاب شیرین و ماهور باشت به منظور ساخت کتابخانه وقف شد.

حسنی با بیان اینکه ۷ باب کتابخانه محله‌ای در بافت فرسوده وجود دارد افزود : به ۷ باب کتابخانه دیگر نیاز داریم و دو باب کتابخانه عمومی شهری از اعتبار بافت فرسوده در محلات فرسوده شهرستان در دست ساخت است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گچساران ابراز کرد: ۱۲ باب از کتابخانه‌ها زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده و ۲ باب نیز بصورت مشارکتی با اداره زندان و بسیج فعالیت دارند.

حسنی اظهار داشت: در ۱۴ باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی این شهرستان، افزون‌بر ۸۰ هزار نسخه کتاب موجود است که بیش از هفت هزار عضو فعال این فضاهای فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: در سال ۹۴-۹۵ ، ۵ باب کتابخانه در شهر و روستا احداث شد که زمین ۴ باب از کتابخانه‌های شهری بصورت رایگان از طرف شهرداری دوگنبدان برای ساخت کتابخانه اهدا شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی برای گروه سنی کودک برنامه‌هایی همچون نشست کتابخوان کودک، کارگاه‌های قصه گویی، نقاشی کاردستی آموزشی و… برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای گروه سنی بزرگسال برنامه‌هایی همچون معرفی کتاب، کلاس‌های آموزشی، جلسات نقد و بررسی کتاب، نشست کتابخوان، شب شعر، شاهنامه خوانی و… برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی نهادی ۱۰۰ درصد فرهنگی و آموزشی است، افزود: فرهنگ و آموزش دو مقوله‌ای هستند که بقای هر جامعه‌ای به آن استوار است و توسعه پایدار هر جامعه با توسعه فرهنگی و آموزشی آن جامعه سنجیده می‌شود.

وی گفت: مدیریت کتابخانه‌های عمومی خود را موظف می‌دانند برای تمامی اقشار جامعه برنامه‌های فرهنگی در راستای سیاست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا کنند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان در تعریف کتابخانه عمومی گفت: کتابخانه مکانی برای ارتقاء علم و دانش افراد جامعه و رسیدن به آرمان‌ها و آرزوهای خود است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید