» صفحه اصلی » پروژه پرورش ماهی «دو آب» سلسله به بخش خصوصی واگذار می‌شود
صفحه اصلی

پروژه پرورش ماهی «دو آب» سلسله به بخش خصوصی واگذار می‌شود

۴ اسفند ۹۵ 0۰7

[ad_1]

هادی سپهوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سلسله با اشاره به تعهدات اشتغالزایی شهرستان سلسله در سال ۹۵، اظهار داشت: مجموع سهمیه اشتغال در بخش کشاورزی شهرستان سلسله ۴۷۱ شغل در سال ۹۵ بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۲۵ شغل از مجموع سهمیه تعهد شده ایجاد شده است، افزود: شغل‌های ایجاد شده در بخش‌های مختلف زراعت، باغداری، دام، آب و خاک بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله عنوان کرد: تعداد ۱۹۸ شغل از سهمیه اشتغال شهرستان سلسله مختص پروژه پرورش ماهیان سردآبی دو آب است که در حال واگذار به بخش خصوصی و متقاضیان مربوطه است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش بر این است که مابقی تعهدات اشتغالزایی جهاد کشاورزی تا پایان امسال محقق شود، عنوان کرد: در صورت انجام این مهم و واگذاری مجتمع پرورش ماهیان سردآبی دوآب، ایجاد اشتغال توسط جهاد کشاورزی در شهرستان سلسله بسیار فراتر از سهمیه تعهد شده است.

سپهوند با اشاره به تبدیل اراضی دیم به آبی و ایجاد اشتغال در این راستا، بیان کرد: برای تبدیل هر سه هکتار اراضی دیم به آبی و اختصاص این اراضی به زراعت یک شغل و در صورت احداث باغ هر یک هکتار یک شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که رفاه، آسایش و بهبود وضعیت زندگی بهره‌برداران روستایی را به دنبال دارد، تصریح کرد: این امر سبب جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و روی آوردن به مشاغل کاذب و حتی سبب معکوس شدن مهاجرت‌ها از شهرها به سمت روستاها می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله با تأکید بر اینکه تبدیل اراضی دیم به آبی علاوه بر افزایش چند برابری تولیدات سبب افزایش ارزش افزوده اراضی کشاورزی می‌شود، خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار و ۸۰۰ هکتار سطح اراضی دیم و آبی شهرستان سلسله است که از این مجموع، ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار آنها آبی است که حدود ۳۹ درصد کل اراضی حوزه شهرستان سلسله را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این میزان نسبت به میانگین استانی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد چرا که در استان لرستان درصد اراضی آبی به دیم حدود ۲۵ درصد و در کشوری این رقم ۴۰ درصد است که نزدیک به میانگین کشوری است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید