» صفحه اصلی » افتخارآفرینی پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اهواز در کنگره فناوری سلامت
صفحه اصلی

افتخارآفرینی پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اهواز در کنگره فناوری سلامت

۵ اسفند ۹۵ 0۰10

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کنگره فناوری سلامت با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رئیس دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت با هدف ارتقا فناوری‌های نوین پزشکی و افزایش ارتباط میان دانشکده‌های پزشکی و فنی و مهندسی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

در این کنگره و در بخش ایده، طرح ماساژور درمان کننده خون ریزی‌ها و تورم‌های مفصلی متعلق به مسعود مکوندی و لادن عزیزی‌فرد از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان ایده برتر انتخاب و تندیس جشنواره به آنها اهدا شد.

همچنین در این جشنواره مقرر شد دومین کنگره فناوری‌های سلامت، سال آینده در یکی از دانشگاه‌های فنی و مهندسی برگزار شود.

افزایش ۵ برابری در ناوگان مکانیزه اندیمشک

در سال جاری تا کنون ۲۶۰ دستگاه ماشین آلات کشاورزی به کشاورزان اندیمشک واگذار شده است.

مدیر جهادکشاورزی اندیمشک گفت: در سال جاری با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی اندیمشک، بانک کشاورزی و نمایندگی شرکت تراکتورسازی تا کنون۲۶۰ دستگاه ماشین آلات کشاورزی به کشاورزان این شهرستان تحویل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ برابر افزایش دارد.

سید هدایت موسوی افزود: این ماشین آلات شامل یکصد دستگاه تراکتور۴ و ۶ سیلندر و کمباین و بیش از ۱۶۰ دستگاه ادوات دنباله بندتراکتور  است.

وی ادامه داد: در این راستا بیش از ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم بهره در اختیار خریداران قرار داده شده است.

ارائه خدمات مهارتی باکیفیت به جوانان جویای کار سرلوحه کار مربیان باشد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان به همراه هیئتی در سفر یک روزه از مراکز شوشتر و گتوند بازدید و در جریان فعالیت‌های این مراکز قرار گرفت.

عبدالنبی سواعدی در این بازدید در جریان مسائل موجود در این مراکز قرار گرفته و دستور لازم را جهت رسیدگی و بهبود وضعیت صادر کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در نشست با کارکنان این مراکز ضمن قدردانی از کارهای انجام شده در ارائه خدمات مهارتی به جوانان فاقد مهارت جویای کار خواستار همکاری بیشتر بخش دولتی و غیردولتی در ارائه خدمات بهتر به مردم شد.

سواعدی تصریح کرد: ارائه خدمات مهارتی باکیفیت به جوانان جویای کار سرلوحه کار مربیان قرار گیرد.

وی گفت: به منظور برطرف کردن کمبودهای تمام مشکلات و موارد پیشنهادی در جلسات شورای ارزیابی، گسترش و نظارت منطقه‌ای بررسی و راهکاری لازم پس از تصویب ابلاغ می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: در راستای اجرای اصل ۴۴ به دنبال واگذاری عمده فعالیت‌ها به بخش خصوصی بوده تا کار نظارتی توسط دولت انجام شود.

وی بیان کرد: با راه اندازی طرح مشاغل خانگی حلقه مفقوده اشتغال را پیدا کرده و اگر این طرح توسعه پیدا کند باعث جذب بسیاری از جوانان برای ورود به بازار کار و زمینه بسیار خوبی برای اشتغال است.

سواعدی تصریح کرد: عمده دغدغه‌های امروز مسئولان بیکاری افراد جویای کار است که با آموزش‌های مهارتی می‌توان تا حد زیادی این معضل را برطرف کرد.

در ادامه مربیان،کارشناسان و کارآموزان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شوشتر وگتوند به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و نیازهای خود پرداختند.

دین برای زندگی انسان‌ها ضرورت دارد

جلسه سلامت معنوی با هدف استقرار روحانی مقیم در بیمارستان ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مهران ورناصری سرپرست معاونت درمان، میثم معزی مدیر امور بیمارستانی و تعالی بالینی و جمعی از کارشناسان مربوطه در محل دفتر معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه ورناصری گسترش سلامت معنوی در مراکز درمانی را ایده‌ای مناسب برای ایجاد امید در بیماران و خانواده آنان دانست و گفت: با استقرار روحانیون و طلاب آشنا و متخصص در زمینه‌های مورد نیاز در بیمارستان‌ها می‌توانیم نسبت به ایجاد نشاط معنوی، امیدواری و بهبود بیشتر در پاسخگویی به بیماران کمک کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عادلی‌نژاد بیان داشت: این تصمیم و ابتکار معاونت درمان برگرفته از آموزه ها و باورهای  دینی است.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خیلی از معادلات با حرکت به سمت ارزش‌های دینی تغییر کرد و این بدان معناست که ما اعتقاد داریم دین برای زندگی انسان‌ها ضرورت دارد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز عنوان کرد: ما در دانشگاه کارهای مشترک دینی مختلفی با واحدهای دانشگاه داشته‌ایم که بیشتر آنها با موفقیت انجام شده است.

وی اظهار داشت: در خصوص بحث سلامت معنوی در بیمارستان‌ها و به خصوص استقرار روحانیون، نیروی انسانی مربوطه را تامین خواهیم کرد ولی باید در ابتدا زیرساخت‌ها را به صورت قابل قبولی ایجاد کنیم که خروجی آن به موفقیت و رضایت بیماران منجر شود.

عادلی‌نژاد با بیان اینکه لازم است ابتدا این طرح ابتدا به صورت آزمایشی اجرا شود، ادامه داد: لازم است جلسه‌ای با حضور کارشناسان مربوطه برگزار تا همه جوانب بررسی و سنجیده شود.

شایان ذکر است در این جلسه، حاضرین نظرات کارشناسی خود را ارائه دادند و در پایان مقرر شد کمیته‌ای به عنوان کارگروه تخصصی جهت پیگیری و بررسی این موضوع تشکیل شود.

توزیع آب شرب سالم در روستاهای شوشتر

در راستای نظارت بر مصرف آب شرب اهالی روستاها تعداد ۱۵ کنتور تعویض و ۱۰ انشعاب خانگی نصب و راه اندازی شد.

ارژنگ محمدی گفت: طی یک ماه گذشته در ۱۱ روستای شهرستان شوشتر ۱۵ کنتور تعویض و در ۸ روستا نیز ۱۰ انشعاب نصب و راه اندازی شده است.

وی از جمع آوری ۶ انشعاب غیر مجاز خانگی و تجاری در ۴ روستای آبگرمک علیا، غافل، قلی پور و قلعه عبدالحسین خبر داد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان شوشتر ادامه داد: طی یک ماه گذشته و در راستای حفظ و نگهداری از تاسیسات آبرسانی به روستاها ۱۹ مورد خط انتقال تعمیر، ۹۸ مورد تعمیر شبکه توزیع، ۱۰ متر توسعه شبکه توزیع و ۳۷ متر شبکه توزیع تعویض شده است.

محمدی همچنین از نصب یک مورد دینام، ۴۵۰ متر شست‌وشوی شبکه، تعویض ۲ مورد شیر، تعمیر ۲ مورد شیر و ۳ مورد کار در تاسیسات خبر داد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب روستاها با استفاده از آزمایشات و تعمیر و نگهداری کلرزن ها صورت می‌پذیرد، گفت: توزیع پر کلرین در تمام تاسیسات آبرسانی روستایی، تعمیر ۴ مورد کلرزن، تهیه ۳۰ بشکه پودر پر کلرین، انجام ۹ سری آزمایشات کامل شیمیایی، انجام ۲۰ مورد آزمایشات فیزیکوشیمیایی و انجام ۸۴ مورد آزمایشات میکروبی در واحد کنترل کیفی در راستای نظارت بر کیفیت آب شرب روستاها انجام می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان شوشتر با اشاره به توزیع آب شرب سالم و بهداشتی میان برخی روستاها از طریق تانکر سیار گفت: طی یک ماه گذشته ۹۱۲ متر مکعب آب شرب در قالب ۵۷ سرویس میان دهستان شهید مدرس، میان آب، پادگان‌ها، سردارآباد و شعیبیه توزیع شده است.

درخشش نوجوانان خوزستانی در مسابقه ادبی «نامه‌ نامور»

نوجوانان خوزستانی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در مسابقه ادبی «نامه‌ نامور» درخشیدند.

الله تفکری عضو ماهشهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانست در مسابقه ادبی «نامه‌ نامور» که از سوی واحد آفرینش‌های ادبی کانون کشور برگزار شد رتبه برتر بخش نوجوان را کسب کند.

در این مسابقه همچنین سروش پارسا و سارا شیخی حسنوند از به ترتیب اعضای ادبی مراکز کانون در شهرستان اهواز و اندیمشک نیز از سوی هیئت‌داوران این جشنواره شایسته تقدیر شناخته شدند.

مسابقه ادبی «نامه‌ی نامور» از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع، نامه‌ای به یکی از شخصیت‌های شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد.

این مسابقه با هدف تقویت و توجه بیش از پیش به زبان مادری اقوام ایرانی و زبان کهن فارسی و همچنین انتشار آثار برگزیده اعضا با یک موضوع واحد در سطح ملی برای علاقه‌مندان و جمع‌آوری آن در یک مجموعه ملی اجرا شد.

آشنایی هر چه بیشتر اعضا با داستان‌های شاهنامه فردوسی به‌عنوان یکی از گنجینه‌های ارزشمند و کهن ادبیات فارسی و همچنین جلب‌توجه و حمایت مدیران از بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و تقویت گسترش این بخش به‌ویژه در بخش سیار روستایی و پستی و همچنین کمک به پایدارسازی اعضای مکاتبه از طریق انتشار آثار برگزیده دیگر اهداف این مسابقه بود که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانستند نامه‌های خود را به هر یک از شخصیت‌های شاهنامه در قالب شعر، داستان و یا نامه به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان ۱۸ اثر اعضای مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی حضور داشتند.

معرفی رئیس جدید اداره صنعت، معدن و تجارت شوش دانیال

  در آیینی با حضور فرماندار شوش ، معاون برنامه ریزی و سازمان صنعت معدن وتجارت خوزستان و جمعی از مسئولان محلی، رئیس جدید اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شوش دانیال معرفی شد.

در این آئین غلامرضا اسلامی‌پناه به عنوان رئیس جدید معرفی و از خدمات چندین ساله فرامرز بهرامی‌نسب» نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید