» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » ناگفته حبیب‌الله عسگراولادی از امام + فیلم
سینما و تئاتر

ناگفته حبیب‌الله عسگراولادی از امام + فیلم

۱۳ اسفند ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، مرکز گنیجه خاطرات مرکز اسناد انقلاب اسلامی فیلمی از خاطرات حبیب‌الله عسگراولادی مبارز علیه رژیم پهلوی را در اختیار فارس قرار داده است. در این فیلم این مبارز روایت می‌کند. پنجم بهمن ۱۳۵۷ قرار بود امام خمینی(ره) از نوفل نوشاتو به تهران برگردد که دولت شاهپور بختیار فرودگاه مهرآباد را بستند امام خمینی(ره) در عصر نهم بهمن فرمودند ما به تهران می‌رویم. عرض کردم راه بسته است ممکن است به محض ورود به مرز ایران هواپیما را بزنند.

روز دهم بهمن بلیط هواپیما برای بازگشت امام و همراهان ایشان تهیه شد چون تعداد علاقمندان برای برگشت به تهران زیاد بود تهیه کنندگان بلیط مجبور شدند بلیط دو هواپیما را تهیه کنند امام فرمودند یکی کافی است تعدادی را کم می‌کنیم.

من در گوشه‌ای نشسته بودم که شهید حاج مهدی عراقی با تأثر زیاد نزدم آمد و گفت: «فلانی ما از فهرست مسافران همراه امام حذف می‌شویم؛ این هواپیما، هواپیمای شهادت است. من باید همراه آن باشم».

 

شهید عراقی گفت: «تو دلت را با این حرفها خوش کن» و با عصبانیت رفت. رفت حدود یکساعت بعد شادمان آمد و گفت: «امام فهرست را مشاهده کرد نام دو نفر را حذف کرد و نام من و تو را اضافه کرد من و تو در صندلی سوم پشت سر امام می‌نشینیم».

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید