» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » نقش کلیدی امام هادی(ع) در تبیین اندیشه صحیح اسلامی
سینما و تئاتر

نقش کلیدی امام هادی(ع) در تبیین اندیشه صحیح اسلامی

۱۲ فروردین ۹۶ 0۰7

[ad_1]

حجت‌الاسلام حسین عبدالمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: امروز جهان اسلام از تحجرگرایی، ظاهرگرایی و کنار گذاشتن عقل و خرد رنج می‌برد و باید با الهام از سیره امام هادی(ع) علاوه بر تبیین اندیشه صحیح اسلام با خرافات و سخنان باطل مبارزه کرد.

وی خاطرنشان کرد: در درون مذهب تشیع نیز مبارزه با کسانی‌که افراطی هستند و امامان را از مرز بندگی خارج و به مقام الوهیت نزدیک می‌کنند ضروری است.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت(ع) جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه امام هادی(ع) شیعه را در دوران خفقان هدایت کردند گفت: این امام بزرگوار با جریان انحرافی فرهنگی در جهان اسلام مواجه بودند، مسئله ظاهرگرایی از دیگر موارد بود که به این وسیله با عقل‌گرایی مخالفت می‌کردند و سبب رکود علمی جهان اسلام شده بودند.

وی یادآور شد: مباحثی در زمینه توحید، جبر و رؤیت خداوند مطرح بود و از دیدگاه اجتماعی سیاسی منجر شده بود که بسیاری به جبرگرایی روی آورند و آنچه از سوی عباسیان و جنایت‌پیشگان انجام می‌شد را به عنوان مشیت الهی بدانند. امام هادی(ع) با تشکیل جلسات علمی به تبیین اندیشه صحیح و ناب اسلامی و نقد و بررسی آرای انحرافی پرداختند.

عبدالمحمدی با بیان اینکه امام هادی(ع) در دوران خود نقش کلیدی در تبیین اندیشه صحیح اسلامی داشتند گفت: این امام بزرگوار مناظرات علمی و تألیفاتی در زمینه مباحث کلامی داشتند و حضرت رسالت  خود را در زمینه مبارزه با انحراف فکری به خوبی انجام دادند.

وی با اشاره به گسترش جریان غلات گفت: اگر کسی ائمه اطهار(ع) را از مقام خودشان بالاتر ببرد و به مقام الوهیت و نبوت  برساند یک انحراف است که در دوران این امام بزرگوار جمعی از افراد به این امر گرایش داشتند.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت(ع) جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) یکی از ارزشمندترین میراث علمی است که منشور امامت است. اگر کسی بخواهد درباره نگاه شیعه به مسئله امام و امامت به خوبی توجه کند باید به زیارت جامعه کبیره مراجعه کند.

وی عنوان کرد: امام هادی(ع) از طریق سازمان وکالت در دوران پرخفقان توانستند با شیعیان ارتباط برقرار کنند و به اداره شیعیان بپردازند.

عبدالمحمدی یادآور شد: امام هادی(ع) شیعه را به درستی از بحران بنی عباس که برای شیعه ایجاد کرده بودند عبور دادند. شیعیان در آن دوران در نقاط مختلف جهان حضور پیدا کردند بنابراین امام توانستند ضمن ارتباط با شبکه وکالت شیعیان را رهبری کنند.

انتهای پیام/ذ

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید