» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » شاعری خونریز به نام صدام
سینما و تئاتر

شاعری خونریز به نام صدام

۲۰ اردیبهشت ۹۶ 0۰12

[ad_1]

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، صدام حسین یکی از شخصیت‌های پیچیده دهه‌های اخیر است.

چند نکته درباره او که شاید نشنیده باشید و برایتان جالب باشد به روایت ژنرال حمدانی آخرین فرمانده گارد صدام در کتابی با نام جنگ صدام: «در یک لحظه می‌توانست بدون هیچ نگرانی نزدیک‌ترین افراد یا اعضای خانواده خود را به قتل برساند و در لحظه‌ای دیگر کاملا احساساتی می‌شد و برای جراحت یک گربه اشک می‌ریخت.»

«در یک لحظه می‌شد او را یک فرد باهوش که عمیقا مانند یک فیلسوف فکر می‌کند دانست… لحظه‌ای دیگر او را مانند یک دهقان ساده‌دل تصور می‌کردی.»

«او بیشتر وقت خود را در انزوا صرف نوشتن شعر، داستان و رمان می‌کرد. او دو داستان بلند نوشت که در آن، بخش‌هایی از زندگی خود را شرح داده بود.»

جمله‌های بالا از ژنرال حمدانی است و البته طبع شاعری و داستان‌نویسی‌اش بیشتر مربوط به بعد از حمله آمریکا و تحریم‌های گسترده علیه عراق است. درباره روزگار صدام در این دوران در کتاب آمده است: «فرماندهان ارشد و فرماندهان لشکرها را فرا می‌خواند و شب‌نشینی‌های زیادی با هنرمندان و شعرا برگزار می‌کرد…»

نکته این جاست که شناخت شخصیت صدام برای شناخت دقیق تاریخ جنگ لازم و ضروری است.

آیت‌الله خمینی(امام) به واسطه بیش از ۱۳ سال حضور در عراق، نگاه دقیقی نسبت به او پیدا کرده بود و برخی عکس‌العمل‌های امام را باید با توجه به شناخت دقیق او تفسیر کرد. در قسمت‌های بعدی با عنوان «کمتر‌شنیده‌هایی درباره صدام» بیشتر به این دیکتاتور خواهم پرداخت.

منبع: کانال تلگرامی جعفر شیرعلی نیا

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید