» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » پای صندوق‌های رأی با هم برادر باشید
سینما و تئاتر

پای صندوق‌های رأی با هم برادر باشید

۲۹ اردیبهشت ۹۶ 0۰5

[ad_1]

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از ساعتی پیش در سراسر کشور آغاز شده است. همچنین به صورت همزمان پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در حال برگزاری است.

به همین مناسبت، بازخوانی توصیه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) خالی از لطف نیست:

 

– آن چیزی که الآن لازم است بر همه آقایان، بر همه شما جوانان، بزرگان، و بر همه قشرهای ملت، این است که چشم‌هایشان را باز کنند با مطالعه، با دقت، افرادی که برای شوراها تعیین می‌کنند صفات خاصی را داشته باشند. اول: اینکه مؤمن باشند؛ مؤمن به این نهضت باشند؛ جمهوری اسلامی را بخواهند؛ طرفدار مردم باشند؛ امین باشند؛ اسلامی باشند، و شرقی و غربی نباشند، انحرافات مکتبی نداشته باشند. (۱۷ مهر ۱۳۵۸)

ـ پای صندوق‌های رأی که می‌روید اینطور نباشد که با هم اختلاف پیدا کنید، یک مسأله‌ای است که برای کشور است. هز یک از این‌ها ببرند، برای کشور لابد خدمت خواهند کرد. و اگر خدمت نکنند، ملت هست و آن‌ها را برکنار خواهند کرد. از این جهت به طور خصمانه با هم رفتار نکنید، برادر باشید با هم. (۴ بهمن ۱۳۵۸)

– امروز سرنوشت اسلام و سرنوشت مسلمین در ایران و سرنوشت کشور ما به دست ملت است. و اگر مسامحه کنند در این امر، اهمال کنند، نروند و رای ندهند، مسئولیت متوجه خود آنهاست عیناً. (۲۲ اسفند ۱۳۵۸)

– توجه داشته باشند رئیس جمهور از طبقه‌ای باشند؛ که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه‌داران و زمینخواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند. (۲۶ بهمن ۱۳۶۱)

ـ اگر بخواهید در مقابل دنیا اظهار حیات بکنید که بگویید ما بعد از گذشتن چندین سال زنده هستیم، باید مشارکت کنید. اگر ـ خدای ناخواسته ـ از عدم مشارکت شما یک لطمه‌ای بر جمهوری اسلامی وارد بشود، بدانید که مسئول هستیم پیش خدا. (۸ مرداد ۱۳۶۴)

ـ توجه کنند در شوراها یک وقت افرادی نفوذی به صورت اسلام و مقدس‌مآبی وارد نشوند، همانطوری که شیطان به شکل‌های مختلف وارد می‌شود و انسان را گول می‌زند.

 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید