» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » اولین توصیه رهبر انقلاب به سید محمد خاتمی
سینما و تئاتر

اولین توصیه رهبر انقلاب به سید محمد خاتمی

۲ خرداد ۹۶ 0۰2

[ad_1]

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در دوم خرداد سال ۱۳۷۶ در حالی برگزار شد که به عنوان یک رویداد سیاسی و اجتماعی، نه تنها در داخل کشور، بلکه در سطح بین‏ الملل نیز مورد توجه قرار گرفته، به صورت‏‌های متفاوتی مورد تفسیر واقع شد.

علت عمده توجه جهانی به این انتخابات، در واقع، غیرمنتظره بودن حضور گسترده مردم و نتایج آن بود. در این دوره، حجت الاسلام سید محمد خاتمی با به دست آوردن رأی بیست میلیونی از میان نزدیک به سی میلیون رأی مأخوذه، به عنوان پنجمین رییس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

حجم شدید تبلیغات رسانه‌های خارجی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری را به یاد دوران پس از رحلت امام می‌انداخت.

همان‌ روزهای اول که هنوز آقای خاتمی کنفرانس خبری‌اش را برگزار نکرده بود به دیدار رهبری رفت.

رهبری به او گفت: «نمی‌دانم شما در این چند روز که گرفتار مسائل انتخابات بوده‌اید، فرصت کرده‌اید این رادیوها را گوش کنید یا نه؟ اما من گوش کرده‌ام. این رادیوها اینطور وانمود می‌کنند که حرکت دوم خرداد، حرکتی بر ضد انقلاب،‌ بر ضد امام و بر ضد اسلام بود! روش‌های تبلیغات است. این طور حرکت می‌کنند. من مایلم شما در همین اولین صحبتی که خواهید کرد، تو دهن این‌ها بزنید و نشان دهید که نه، قضیه اینطور نیست.

راه، راه امام است. راه، راه انقلاب است.» در مصاحبه‌ خاتمی خبری از آنچه رسانه‌های مخالف دوست داشتند بشوند نبود. خاتمی از نظام، انقلاب، امام گفت و تاکید کرد که راه، راه انقلاب است. در دیدار بعد‌ی‌اش با رهبری گفت: «من در حال آن مصاحبه‌ی مطبوعاتی چیزهایی در ذهنم آماده کرده بودم که بگویم اما همه‌اش از یادم رفت. تنها چیزی که به یادم بودم،‌همان حرف شما بود که گفتید تو دهن این‌ها بزنید.» رهبری هم مصاحبه‌ی او را پسندیده بود.

منبع: روایتی از زندگی و زمانه حضرت‌ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید