» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » نقش پررنگ زنان در «از یادها رفته»/ کشف حجاب و کشت تریاک در حاشیه داستان است
سینما و تئاتر

نقش پررنگ زنان در «از یادها رفته»/ کشف حجاب و کشت تریاک در حاشیه داستان است

۱۷ تیر ۹۶ 0۰22

[ad_1]

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، سریال «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان و تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان، پیش از ظهر امروز (شنبه ۱۷ تیر) با حضور مدیران سیما کلید خورد.

 

در اولین روز از تصویربرداری این سریال مجید زین‌العابدین مدیر شبکه پنج، غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال و تعدادی از بازیگران اصلی از جمله رسول نجفیان، لیلا بلوکات، حبیب دهقان نسب، هلیا امامی و … حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم علی‌اکبر تحویلیان تهیه‌کننده سریال با اشاره به فضای داستانی خود گفت: «از یادها رفته» در اصل قصه زندگی خسرو مهربانو را در یک فضای تاریخی به تصویر می‌کشد. در حقیقت فضای قصه ما شبیه به یک رمان است. 

وی ادامه داد:‌ در این سریال حرف‌های روز در بستر تاریخ بیان می‌شوند و این را می‌گویم که در آینده خدایی ناکرده مشکلی پیش نیاید.

بهرام بهرامیان کارگردان این سریال ضمن بیان سختی‌هایی که برای تولید چنین سریال‌هایی گروه تولید متحمل می‌شوند، گفت: ما سه ماه پیش‌تولید داشتم و لباس، دکور و همه چیز را بررسی کردیم، به این دلیل که کار تاریخی است حساسیت‌های ویژه‌ای را باید لحاظ می‌کردیم. وضعیت این گروه تهیه‌کننده باشرافت آن است که این همکاری را برایم آسان‌تر می‌کند.

حامد افضلی نویسنده سریال با اشاره به موضوعات بیان‌شده در «از یادها رفته»، گفت: مسئله کشف حجاب یکی از موضوعاتی بود که به صورت گذری به آن پرداختیم، همچنین موضوعاتی مثل کشت و تولید تریاک را به صورت حاشیه‌ای بررسی کردیم اما در کل قصه ما رابطه بین خسرو و مهربانو را نشان می‌دهد.

* از الان آماده پاسخگویی به منتقدان باشید

مجید زین‌العابدین مدیر شبکه ۵ سیما در ادامه این مراسم گفت: به نظرم مطابقت موضوعات مطرح شده با تاریخ باعث خواهد شد که شما و گروهتان از الان به فکر پاسخ‌های منتقدانتان باشید. به هر حال نشان دادن تاریخ در دهه‌های ۱۰ و ۲۰ حساسیت‌های خاصی دارد، چرا که آن زمان ایران در آستانه اتفاقات مهم سیاسی قرار داشت، مثل واقعه کشف حجاب، قیام گوهرشاد و … اما از آنجایی که پیداست نقش زنان در این سریال پررنگ است و به همین خاطر باید ملاحظاتی صورت گیرد.

وی بیان داشت: درست است که فاصله زیادی از آن زمان نگرفتیم اما مستندات زیادی هم در این باره نداریم و فکر می‌کنم که شما با محدودیت لوکیشن هم مواجه بودید.

زین‌العابدین همچنین در ادامه گفت: از نظر حرفه‌ای این سریال قصه پرتعلیق و پرکششی را دارد و مطمئن باشید اگر کما کاستی در قصه داشته باشیم مردم با همراه نمی‌شوند.

رسول نجفیان یکی از بازیگران اصلی این سریال در مورد حضورش در این اثر گفت: تاریخی که این سریال بررسی می‌کند مقاطع حساسی داشت که بازتاب‌های زیادی دارد اما ماجرای عشق من به دخترم و نگرانی‌ام درباره آینده او از بخش‌هایی است که برای خودم بسیار جذابیت دارد. در این مدت فیلم‌ها و سریال‌های زیادی به من پیشنهاد شد اما با اینکه حقوق و دستمزد برخی از آنها بیشتر از این سریال بود، به دلیل کیفیت متن‌های این سریال، اینجا را ترجیح دادم و خوشحالم بعد از مدت‌ها سریالی با متن خوب کار می‌کنم.

 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید