» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » ماجرای پرواز ۹۰ دقیقه‌ای هواپیمای رهبر انقلاب
سینما و تئاتر

ماجرای پرواز ۹۰ دقیقه‌ای هواپیمای رهبر انقلاب

۲۰ تیر ۹۶ 0۰10

[ad_1]

خبرگزاری فارس ـ گروه تاریخ: در کتاب ستاره‌های نبرد هوایی زندگی نامه، خاطرات و تصاویری از خلبانان سال‌های دفاع مقدس نوشته امیر سرتیپ ۲ خلبان احمد مهرنیا خاطره‌ای از خاطرات محمد جعفر خانجانی آمده است.

مقام معظم رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای، آن زمان رئیس‌جمهور بودند. قرار بود به شهرهای مختلفی سفر کنند. افتخار خلبانی این پرواز برعهده من گذاشته شد. سخنرانی ریاست‌جمهوری در یزد خاتمه یافت و قرار شد ایشان را به اصفهان ببریم. مسئول هماهنگی‌ها از من پرسید: «چقدر سوخت دارید؟» گفتم: «برای یک ساعت.» او ادامه داد: «تا اصفهان بیست دقیقه راه است. نیاز به سوخت‌گیری نیست.» شرایط طوری بود که به ظاهر اطاعت کردم، اما تا او رفت، به مسئول سوخت هواپیما با انگشت اشاره کردم برای سه ساعت پرواز سوخت بزنند. 

نزدیک اصفهان بودیم که خبر دادند وضعیت قرمز است و میگ‌های عراقی در حال بمباران شهر و فرودگاه هستند. به سرعت از منطقه خطر دور شده و در فاصله ۱۲۰ کیلومتر شرق فرودگاه اصفهان و در ارتفاع پست یک ساعت و نیم دور زدم تا وضعیت سفید اعلام شد.

آن امیر مسئول، که با گذر زمان به شدت نگران شده بود، آمد سراغم و پرسید: «چقدر سوخت دارید؟» گفتم: «برای یک ساعت و نیم دیگر.» با تعجب گفت: «از کجا آوردید.» ماجرا را برایش توضیح داده و گفتم: «من طبق مقررات عمل کردم.» اینجا بود که آفرین گفت و تشویقم کرد. انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید