» اجتماعی » رسیدگی به نظام جامع رسانه در اولویت دستورکار کمیسیون فرهنگی مجلس/متن حجیمی در دست بررسی است
اجتماعی - سیاسی

رسیدگی به نظام جامع رسانه در اولویت دستورکار کمیسیون فرهنگی مجلس/متن حجیمی در دست بررسی است

۱۸ مرداد ۹۶ 0۰13

رسیدگی به نظام جامع رسانه در اولویت دستورکار کمیسیون فرهنگی مجلس/متن حجیمی در دست بررسی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد که یکی از چند اولویتی که امسال کمیسیون متبوعش به ریاست مجلس اعلام کرده، بحث بررسی نظام جامع رسانه است.

جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تبریک روز خبرنگار به اهالی پرتلاش این حوزه و درود به روح خبرنگار شهید صارمی گفت: تلاش کمیسیون فرهنگی به ویژه در دوره دهم این است که مسائل مربوط به خبررسانی را در نقطه کانونی توجه خود قرار دهد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از چند اولویتی که کمیسیون فرهنگی مجلس امسال به ریاست محترم اعلام کرد، بحث بررسی نظام رسانه است؛ پیش‌نویس اولیه این متن در مجلس هشتم تهیه و حتی به مقدار بسیاری از بررسی‌های آن انجام شده بود که به مجلس نهم موکول شد.

وی با بیان اینکه بررسی نظام جامع رسانه در مجلس نهم در رفت و آمد بین معاونت مربوطه وزارت فرهنگ و ارشاد و کمیسیون فرهنگی مجلس گذشت، تصریح کرد: بازنگری مجدد نظام جامع رسانه جزء کارهای با اولویت کمیسیون فرهنگی مجلس در این دوره است تا ان‌شاءالله بتوانیم طرحی که سازماندهی خوبی راجع‌به حوزه‌های مختلف بحث‌های رسانه‌ای داشته باشد، انجام دهیم.

جعفرپور خاطر نشان کرد: طرح بررسی نظام رسانه که قبلا تهیه شده به عنوان پایه و مبنای بررسی در این دوره قرار گرفته اما طبیعتاً زمانی که مجلسی نو می‌شود، نمایندگان حق دارند اعمال نظر کرده و تغییراتی در آن انجام دهند؛ ممکن است به فراخور تغییرات و نیازهای روز مواردی به آن اضافه و کم شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در مورد محورهای اصلی طرح جدید گفت: بخشی از موضوع رسانه بحث رسیدگی به مسائل حمایتی و شغلی اصحاب رسانه است و بخشی از آن مسئولیت‌ها و وظایفی که برعهده دارند؛ بحث نحوه نظارت بر رسانه‌ها نیز باید مدیریت شود و مجموعه فعالیت‌ها در چارچوب‌هایی قرار گیرد اما همه این موارد در نظام جامع رسانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین افزود: زمان قرار گرفتن این طرح در کمیسیون فرهنگی قابل پیش‌بینی نیست؛ به دلیل اینکه این قانون دارای متن حجیمی است و بستگی به میزان زمان بررسی آن در در کارگروه‌های مرتبط دارد. این موضوع هم‌اینک در نوبت رسیدگی در کارگروه رسانه کمیسیون قرار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از اتمام کار کارگروه رسانه، متنی برای صحن کمیسیون فراهم خواهد شد و در آن زمان کمیسیون فرهنگی کار بررسی آن را آغاز می‌کند./

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید