» مطالب گذشته » آسمان صاف در بیشتر مناطق کشور/ هشدار نسبت به آتش‌سوزی جنگل در شمال البرز
مطالب گذشته

آسمان صاف در بیشتر مناطق کشور/ هشدار نسبت به آتش‌سوزی جنگل در شمال البرز

۵ شهریور ۹۶ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز یکشنبه در برخی مناطق استان‌های ساحلی خزر افزایش ابر و بارش پراکنده را شاهدیم و در سایر مناطق کشور آسمان صاف است.

این گزارش حاکی است روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در همه مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است و افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود که این افزایش دما در سواحل شمالی به ۴ تا ۶ درجه می‌رسد.

از روز پنج‌شنبه تا اواخر روز جمعه با نفوذ جریانات شمالی بارش شدید، وزش باد و کاهش دما تا ۱۰ درجه در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

در ۲ روز آینده در برخی ساعات در مناطقی از نوار شرقی کشور وزش باد شدید سبب گردوخاک در منطقه خواهد شد.

با توجه به جنوبی شدن جریانات در سطوح زیرین جو، افزایش نسبی دما و کاهش رطوبت از دوشنبه تا روز چهارشنبه به‌خصوص طی روز سه‌شنبه، پتانسیل آتش‌سوزی جنگل در دامنه‌های شمالی البرز در جنوب استان‌های گیلان، مازندران و جنوب و شرق گلستان افزایش می‌یابد.

بر این اساس توصیه می شود ‌اقدامات لازم برای جلوگیری از ایجاد حریق و آتش سوزی در مناطق جنگلی و مستعد به عمل آید، انجام مراقبت و پایش مداوم توسط سامانه‌ها و نیروهای محلی در طی روزهای یاد شده مدنظر باشد و ‌آمادگی لجستیکی کافی برای امداد رسانی در صورت بروز آتش سوزی، وجود داشته باشد.

آسمان تهران فردا صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز سه‌شنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۲ و ۲۱ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۶ مردادماه امسال ۲۱۴.۷ میلی‌متر ثبت شد، بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۲۳۵.۹ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۹۱ درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و هفتم سال زراعی متعلق به منطقه کلاله استان گلستان به میزان ۵۳ میلی‌متر بوده است. 

کاربران همچنین می‌تواند جزئیات دیگر خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/م

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید