» مطالب گذشته » تیلرسون: ترامپ برای خودش حرف می‌زند!
مطالب گذشته

تیلرسون: ترامپ برای خودش حرف می‌زند!

۶ شهریور ۹۶ 0۰5

[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از تلگراف، به گفته رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، ارزشهای دونالد ترامپ لزوما ارزشهای آمریکایی نیستند.

تیلرسون در پاسخ به سوالی جنجالی درباره اظهارات ترامپ درباره حوادث شارلوتسویل و واکنش نژادپرستانه رئیس جمهوری آمریکا گفته است که ترامپ برای خودش حرف می‌زند.

براساس این گزارش، تیلرسون جدیدترین مقام آمریکا است که حساب خودش را از ترامپ در این زمینه جدا می‌کند.

وی به شبکه نیوز گفت: ما ارزشهای آمریکا را از وزارت خارجه بیان می‌کنیم، ما مردم آمریکا را نمایندگی می‌کنیم، ارزشهای آمریکا را نمایندگی می‌کنیم، تعهد ما به آزادی، تعهد ما برابری برای مردم جهان است و این مساله هرکز تغییر نمی‌کند.

وی در پاسخ به سوالی راجع به ارزشهای دونالد ترامپ و اظهارات او در این زمینه گفت: “او برای خودش حرف میزند”.

به دنبال حوادث نژادی شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا و واکنش مبهم و کلی ترامپ در محکوم کردن سفیدبرتر پندارها و حامیان نازیها، وی به شدت از سوی رسانه ها و دیگر محافل سیاسی آمریکا از جمله سنا و مجلس نمایندگان آمریکا تحت فشار است.

بسیاری از سناتورهای ارشد از هر دو حزب جمهوریخواه و در راس آنها برنی سندرز، جان مک کین و پل رایان رئیس کنگره از اظهارات ترامپ در این زمینه صریحا انتقاد کردند.

این برای اولین بار نیست که مواضع وزیر خارجه آمریکا با ترامپ در مقابل یکدیگر است. تیلرسون با ترامپ درباره توافق هسته ای ایران نیز دچار اختلافات است، تا جاییکه بعضی از رسانه های آمریکا گزارش داده اند که ممکن است تیلرسون تا پایان سال جاری میلادی از دولت آمریکا جدا شود یا کنار گذاشته شود.

انتهای پیام/م

 

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید