» مطالب گذشته » کربلا میزبان ۴۵ هزار زائر ایرانی در روز عرفه/ برگزاری مراسم در سرداب حضرت عباس (ع)، سرداب و خیمه‌گاه امام حسین (ع)
مطالب گذشته

کربلا میزبان ۴۵ هزار زائر ایرانی در روز عرفه/ برگزاری مراسم در سرداب حضرت عباس (ع)، سرداب و خیمه‌گاه امام حسین (ع)

۷ شهریور ۹۶ 1۰4

[ad_1]

میرمسعود حسینیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره مراسم دعای عرفه در کربلای معلا گفت: طبق معمول سنوات قبل، امسال مراسم روز عرفه در کربلا برگزار خواهد شد.

سرکنسول ایران در کربلا خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اعمال سفارش شده در روز عرفه زیارت حضرت اباعبدالله(ع)، خواندن دعای عرفه یا سایر اعمال عبادی دیگر است که به همین منظور هزاران نفر از عاشقان اهل بیت(ع) از ایران، عراق و سایر نقاط به کربلای معلی وارد می‌شوند.

وی در توضیح بیشتر افزود: امسال با توجه به اختلاف زمان آغاز ماه قمری در ایران و عراق و همچنین اعلام روز پنج‌شنبه به عنوان روز عرفه در ایران و روز جمعه به عنوان روز عرفه در عراق، زمان برگزاری این برنامه‌ها متفاوت خواهد بود. 

سرکنسول ایران در کربلای معلا تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های مناسبی از سوی بعثه مقام معظم رهبری و برگزاری دعای عرفه در روز جمعه در کربلا شده است.

حسینیان تصریح کرد: با توجه به اعلام شرکت شمسا وابسته به سازمان حج و زیارت بین ۱۸ تا ۲۰ هزار زائر در ایام عرفه به کربلا خواهند آمد و به همین مقدار هم زائرین آزاد در کربلا حضور خواهند داشت لذا در مجمع پیش‌بینی ما بین ۴۰ تا ۴۵ هزار نفری حضور زائران ایرانی در روز عرفه در کربلاست.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری مراسم عرفه دو مکان یعنی سرداب مقدس حضرت عباس (ع) و سرداب مقدس امام حسین (ع) در نظر گرفته شده است ضمن اینکه پیش‌بینی شده خیمه‌گاه سیدالشهداء (ع) برای آن دسته از زائرینی که در نجف اقامت دارند و جهت شرکت برای دعای عرفه به کربلا می‌آیند در نظر گرفته شده است.

سرکنسول ایران در کربلای معلا افزود: با مجموع امکانات در نظر گرفته شده می‌توانیم به ۱۵ هزار زائر ایرانی خدمات‌رسانی کنیم ضمن اینکه با هلال‌احمر هم مذاکراتی صورت گرفته تا گروه‌های امدادی در این سه مرکز اعلام شده مستقر شوند تا در صورت بروز گرمازدگی و مشکلات دیگر سریع‌تر خدمت‌رسانی کنند.

حسینیان گفت: چند جلسه با عتبه مقدس عباسی و حسینی مذاکراتی صورت گرفته تا آنها مراکز مدنظر ما و دیگر خدمات را در اختیار زائرین ایرانی قرار دهند.

وی تصریح کرد: مداحان و سخنرانان خوبی از تهران به این مراسم دعوت شده‌اند ضمن اینکه امیدواریم امسال بتوانیم مراسم عرفه خوبی را در کربلا برگزار کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید