» مطالب گذشته » معنای سیاسی و نظامی تحولات شرق لبنان، تسلیم شدن داعش است/ جنگ علیه تروریسم ادامه جنگ علیه اسرائیل است/هیچ اسیر ایرانی در دست داعش نیست
مطالب گذشته

معنای سیاسی و نظامی تحولات شرق لبنان، تسلیم شدن داعش است/ جنگ علیه تروریسم ادامه جنگ علیه اسرائیل است/هیچ اسیر ایرانی در دست داعش نیست

۷ شهریور ۹۶ 0۰7

[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دبیرکل حزب‎الله لبنان دوشنبه‌شب همزمان با آزادسازی شرق لبنان درباره آخرین تحولات مربوط به آن و منطقه سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی به اتهامات وارده به حزب الله درباره ملزم کردن دولت لبنان به گفت‎و‎گو با دمشق اشاره کرد و گفت: ما از دولت لبنان انتظار نداریم که تحرکاتی در این باره انجام دهد، همانطوری که در جنگ با تروریسم در سوریه منتظر دستور کسی باقی نمی‏‎مانیم.

وی افزود: درباره شرق لبنان، نه حزب الله و نه ارتش لبنان وارد مساله آتش بس و گفت‎و‎گو با عناصر داعش نشدند، تا زمانی که داعش احساس خطر کرد و خود را در لحظات پایانی دید و هنگامی که داعش بحث مذاکره را مطرح کرد، شروط خود را اعلام کردیم.

نصرالله گفت: ما متهم شده‌ایم که با استفاده از موضوع شهدای ارتش لبنان مردم لبنان را تحریک کرده‌ایم، اما باید بگویم که ما هیچگاه از موضوعات انسانی سوءاستفاده نکرده‌ایم.

 دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد: برخی ادعا کردند که حزب الله در خصوص نظامیان ربوده شده ارتش لبنان باج می گیرد. در پاسخ به چنین ادعاهایی باید بگویم که کسی که چنین اظهارنظری را مطرح می‎کند یا جزییات مساله را نمی‏‌داند و یا اینکه این سخن به صورت دقیقی بیان نشده است. ما در خصوص داعش مذاکره کردیم و گزینه دیگری درخصوص مذاکره با داعش پیشنهاد دادیم و آن این بود که دولت لبنان مذاکره کند و سوریه نیز آمادگی خود را برای فراهم کردن زمینه مذاکرات اعلام کرد.

نصرالله درباره عملیات اخیر تبادل اسرا و پیکر شهدا با عناصر داعش گفت: در گفت‎وگو با داعش شرط گذاشتیم که پیکر همه شهدای اتباع مختلف را به مقاومت تحویل دهند. 

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که در گفت‌وگو با داعش خواستار آزادی مطرانی‎های ربوده شده نیز شدیم، اما داعش پاسخ داده بود که آنها اسیر مطرانی و همچنین احمد معتوق اسیر حزب الله  لبنان را ندارند.

سید مقاومت لبنان اعلام کرد که آنچه که در شرق لبنان رخ داده است، معنای سیاسی و نظامی آن تسلیم شدن داعش است. 

سید حسن نصرالله تاکید کرد که مرحله اخیر توافق جرود بین حزب الله لبنان و داعش مربوط به تحویل پیکر شهدا و اسیر حزب الله است. وی افزود: توافق کردیم که ۶۷۰ غیرنظامی و ۲۶ زخمی و ۳۰۸ داعشی را تحویل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تنها اسیر ما احمد المنیر معتوق است و هیچ اسیر سوری، ایرانی و عراقی نزد تروریست‎ها وجود ندارد و آنها پیکر شهدا به جزء پیکر دو لبنانی و یک ایرانی را در صحرا رها کردند. ما با آزادی زندانیان از زندان رومیه، صراحتا و به صورت مستقیم مخالفت کردیم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: پس از اینکه مشخص شد نظامیان لبنانی شهید شدند، برخی خواستار محاکمه و کشتن نیروهای داعش شدند. من احساسات برخی از مردم را درک می‌کنم، اما یقینا کسانی هستند که می‎خواهند پیروزی مقاومت را تخریب کنند و همانگونه که می‎خواستند عملیات جرود عرسال را تخریب می‎کردند، امروز به دنبال نابودی عملیات فجر الجرود هستند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که اهداف دو عملیات «فجر الجرود» و «ان عدتم عدنا» منجر به امنیت مرزهای لبنان و اخراج داعش شد. وی تعداد شهدای حزب الله در جنگ جرود را ۱۱ نفر و تعداد شهدای ارتش سوریه را ۷ نفر اعلام کرد. 

وی درباره دلیل کندی عملیات اخیر علیه تروریسم گفت: یکی از علل کُند پیش رفتن عملیات ضد تروریستی در چند روز گذشته تلاش برای مشخص کردن سرنوشت نظامیان لبنانی بود. 

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر آزادسازی همه اراضی شرق لبنان از لوث داعش تاکید کرد که هیچ تپه، کوه و منطقه مرزی لبنان وجود ندارد که تروریست‎ها در آن مستقر باشند.

سید مقاومت لبنان تاکید کرد که ما در ۲۵ می سال ۲۰۰۰ اشغالگران صهیونیست را اخراج کردیم و امروز نیز همه ما لبنانی‎ها تروریسم را از مناطق مرزی اخراج کردیم.

نصرالله تصریح کرد: داعش همه گروه های تکفیری ساخته دولت آمریکا است تا در قالب سناریوی اسرائیلی بجنگنند و تروریست‌ها طی سال‌های گذشته علیه اسرائیل هیچ اقدامی انجام ندادند.

وی گفت: اسرائیل سناریوی اشغالگران و آمریکا سناریوی هیمنه و داعش سناریوی نابودی و کشتار است که پس از نابودی منطقه ما و ارتش‎ها و نهادهای نظامی و امنیتی آن به آمریکا و اسرائیل خوش خدمتی خواهد کرد و به همین دلیل اسرائیلی‎ها و آمریکایی از جمله کسانی هستند که برای داعش در سوریه و جرود لبنان و عراق گریه می کنند.

سید حسن نصرالله اعلام کرد که جنگ علیه تروریسم ادامه جنگ علیه اسرائیل است و ما در برابر دومین عملیات آزادسازی قرار گرفتیم که در تاریخ ۲۸ آگوست سال ۲۰۱۷(ششم شهریورماه) محقق شد.

وی گفت: ارتش لبنان امروز می تواند در مرزها ایستگاه ایست بازرسی ایجاد کند، زیرا تهدیدات امنیتی از بین رفته است و ما این را پیروزی بزرگ و یا پیروزی دوم بنامیم.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد که این پیروزی تحقق پیروزی ها را در حمص و تدمر تسهیل کرد، کما اینکه پیروزی‎ها در موصل، تلعفر، شرق حلب، شرق حماه و شرق رقه روحیه داعش را تضعیف کرد.

 نصرالله با تاکید بر اینکه امروز هیچ تروریستی اعم از داعش و جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی در اراضی لبنان وجود ندارد، گفت: آنچه امروز رخ داده است، شبیه معجزه است و ما از پیروزی به پیروزی دیگر در عراق و لبنان و سوریه دست می‎یابیم.

دبیرکل حزب الله گفت: ما به پیروزی دوم که همان آزادسازی همه اراضی لبنان قرار گرفتیم و آزادسازی اراضی سوریه شرط قطعی و لازم برای امنیت اراضی لبنان است.

انتهای پیام/ح

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید