» مطالب گذشته » گلایه آیت‌الله نوری‌همدانی از بی‌توجهی مسؤولان به حرمت اخذ دیرکرد در بانک‌ها
مطالب گذشته

گلایه آیت‌الله نوری‌همدانی از بی‌توجهی مسؤولان به حرمت اخذ دیرکرد در بانک‌ها

۹ شهریور ۹۶ 0۰5

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی عصر امروز در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: ارتباط دولتمردان با حوزه‌های علمیه باید همواره برقرار باشد.

این مرجع تقلید بیان کرد: هرچه این ارتباط و تعامل بهتر و بیشتر باشد، برای پیشرفت کشور مؤثرتر خواهد بود، اما در این دیدارها باید عمل به رهنمودها نیز مدنظر قرار بگیرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: یکی از مسائلی که مایه رنجش ماست و بارها آن را به انحای مختلف به مسؤولان گوشزد کرده‌ایم مسئله حرام بودن اخذ دیرکرد در بانک‌هاست اما توجهی به آن نمی‌شود.

وی تصریح کرد: دین مبین اسلام بیان می‌کند که اگر کسی قرضی بدهد، نباید اضافه‌تر از آن پس بگیرد و این به هر شکلی حرام است؛ البته اگر شرط شود که قرض گیرنده در صورت دیرکرد مبلغی را به عنوان هبه به صاحب مال بدهد، اشکالی ندارد اما این فقط یک‌بار و مبلغ کاملاً مشخص است و باید این را بدانیم که اسلام مسیر را نبسته است و در رابطه با کسانی که در پرداخت تسهیلات دیرکرد دارند، مسئله رهن و ضامن معتبر مطرح است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: از دیگر مسائلی که به آن تذکر فراوان داده‌ایم مسئله پرهیز از اختلاط زنان و مردان است؛ مثلاً گاهی مشاهده می‌کنیم که در صدا و سیما جشن رمضان را با حضور زنان و مردان بعضاً بدحجاب برگزار می‌کنند یا مثلاً تبلیغاتی عظیم را برای تبلیغ یک مسئله جزئی قرار داده و یا از بانوان به صورت گسترده در تبلیغات استفاده می‌کنند که این مسائل درست نیست.

وی بیان کرد: از مهم‌ترین مسائلی که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید داشته‌اند حل مشکلات اقتصادی و همچنین التزام به اقتصاد مقاومتی است؛ در همه کشورها وقتی کالایی تولید می‌شود یا خدماتی عرضه می‌شود، قیمت‌ها کاملاً معین و مشخص است اما در کشورمان آن‌چنان که باید و شاید نظارت بر قیمت کالاها وجود ندارد و قیمت‌ها نیز همواره افزایش یافته و در همه شهرها متفاوت است که دولت باید در این رابطه نظارت بیشتری داشته باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اهمیت توجه دولت به مردم گفت: مردم رأی داده‌اند که دولتی بر سر کار بیاید و قانون اساسی و دیگر قوانین را که همه مسائل آن مشخص است، اجرایی کند و این نیست هر کس هر کاری که بخواهد انجام دهد و هرچه در این مسیر و در تبعیت از رهبر معظم انقلاب گام بردارید موفق‌تر خواهید بود.

وی یادآور شد: بیت‌المال بسیار مهم و پرداخت یارانه باید برداشته شود، زیرا مردم باید از لحاظ اقتصادی به گونه‌ای قدرتمند شوند که به این یارانه نیازی نداشته باشند و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که دریافت پول در ازای کار خواهد بود.

انتهای پیام/ی

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید