» مطالب گذشته » پایان حضور داعش در «قلمون غربی» در ریف دمشق
مطالب گذشته

پایان حضور داعش در «قلمون غربی» در ریف دمشق

۱۲ شهریور ۹۶ 0۰5

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با خروج آخرین اتوبوس‌های حامل تروریست‌های داعش از منطقه «القلمون غربی» واقع در ریف استان دمشق، این منطقه به طور کلی از تروریست‌ها پاکسازی شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، این اتوبوس‌ها لحظاتی پیش از منطقه «جرود قاره» خارج شده و به سمت شهر «البوکمال» واقع در شرق استان دیرالزور حرکت کردند.

خروج تروریست‌های داعش بعد از عملیات مشترک حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه و ارتش لبنان در منطقه مرزی بین دو کشور صورت گرفت.

عناصر داعش پیش از آنکه سوار اتوبوس‌ها شوند، مراکز و تجهیزات خود را آتش زدند تا از این طریق، ارتباط‌های تنظیماتی و اطلاعاتی خود با حامیان خود را پنهان کنند.

هفته گذشته گروه تروریستی داعش بعد از گذشت نزدیک به یک هفته از حملات مداوم ارتش سوریه و حزب‌الله از سمت غرب این کشور و حملات ارتش لبنان در داخل خاک این کشور، مجبور شد سلاح خود را بر زمین گذاشته و تسلیم نیروهای مقاومت شود.

براساس توافق آتش‌بس، عناصر داعش به همراه خانواده‌هایشان که تعداد آن‌ها نزدیک به ۶۰۰ نفر بودند، در مقابل تحویل پیکرهای شهدای مقاومت حزب‌الله و آزادی اسرای مقاومت و همچنین تعیین سرنوشت سربازان لبنانی ربوده شده به دست این گروه تروریستی، به شرق سوریه منتقل شدند.

ولی ائتلاف آمریکا از همان ابتدا با اعلام مخالفت با این توافق، تأکید کرد که به کاروان داعش حمله خواهد کرد.

ائتلاف آمریکا در روز دوم با حمله به مسیر حرکت کاروان داعش، مانع از انتقال آن به شهر بوکمال شد.

این کاروان قرار بود با رسیدن به منطقه تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه در «حمیمه» به  شهر بوکمال منتقل شود، ولی با حمله و تهدید ائتلاف این انتقال میسر نشد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای که دیروز منتشر کرد، با انتقاد از ائتلاف آمریکا که گفته کاروان را هدف قرار خواهد داد، تأکید کرد که این گونه رفتار آمریکا متضاد است؛ آمریکایی که در تلعفر اجازه داد هزاران داعشی فرار کنند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه دیروز شنبه اعلام کرد که به دنبال ممانعت ائتلاف آمریکا از انتقال کاروان داعش به شرق سوریه، برخی از افراد حاضر در این کاروان مجبور شده‌اند به صورت انفرادی به سمت استان دیرالزور حرکت کنند تا هدف حملات هوایی ائتلاف آمریکا قرار نگیرند.

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید