» مطالب گذشته » توضیحات غلامرضا موسوی درباره اشتباه جشن خانه سینما/ اشکال تایپی منجر به اشتباه شد
مطالب گذشته

توضیحات غلامرضا موسوی درباره اشتباه جشن خانه سینما/ اشکال تایپی منجر به اشتباه شد

۱۴ شهریور ۹۶ 0۰5

[ad_1]

 غلامرضا موسوی عضو شاخه  تهیه کنندگان در هیات مؤسس انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره حذف ۲ فیلم از کاندیداهای بهترین فیلم جشن خانه سینما توضیح داد:  تصمیمی که دیروز گرفته شده برمبنای آئین نامه منتشر شده از جشن بود. نه تصمیم شخصی تورج منصوری یا هیچ فرد دیگری نبود. در هیات رئیسه  انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران بحث های زیادی  داشتیم به عقیده ما فیلم خوب حداقل باید نامزد دریافت جوایز در تعدادی از  رشته ‌های اصلی باشد. نمی‌توان فیلمی را بهترین فیلم اعلام کرد در شرایطی که  کاندیدای کارگردانی یا فیلمنامه نباشد. تصمیم گرفته شد در آئین نامه، فیلم هایی که توسط داوران تهیه کننده انتخاب می شوند،در رشته های فیلمنامه یا کارگردانی و یا کاندیدای دو جایزه از سه جایزه اصلی دیگر  باشند.  

اشکال تایپی منجر به اشتباه شد

وی توضیح داد: زمانی که آئین نامه منتشر شده به استنباط من و براساس بحث هایی که صورت گرفته است  جای «یا» از «،» استفاده شده و ملاک کار دوستان ما و همه داوران قرار گرفته است،  با توجه به تذکر داده شده، روز گذشته جلسه اضطراری هیات مدیره تشکیل شد بحث های متعددی شد. در این مقطع نمی توانستیم به «یا» استناد کنیم و  هیات رئیسه علیرغم اینکه برای تهیه‌کنندگان دو فیلم «برادر خسرو» و «نفس» آقایان ملکان و قاسمی احترام زیادی قائل هستند اما مجبور شدیم در استناد به آئین نامه منتشر شده این دو فیلم را از رقابت خارج کنیم.

تهیه‌کنندگان امکان اعلام ۱۰ فیلم رادارند/ ۳ فیلم دارای آرای مساوی بودند

وی درباره این مهم که اگر این دو فیلم در رقابت حضور نداشتند شاید فیلم دیگری رای می آورد و جایگزین این دو فیلم می‌شدند و شانس بیشتری برای حضور در میان نامزدها را داشتند گفت:  تهیه کنندگان تا ۱۰ فیلم می توانند انتخاب کنند در رای گیری انجام شده، رای۷ فیلم بالا بود که انتخاب و اعلام شد. در رای گیری این هفت فیلم از حد نصاب آراء برخوردار بودند و حداقل باید پنج فیلم اعلام می شد. فیلم‌هایی که شرایط آئین نامه را داشتند مورد قضاوت داوران قرار گرفته بودند و اگر کف رای بالایی داشتند می‌توانستیم به عنوان هشتمین فیلم اعلام کنیم . این هفت فیلم  رای بالا داشتند ۴ فیلم اول رای‌های بالایی داشتند سه فیلم آخر دارای رای های مساوی بودند چون تهیه کننده ها می توانستند ۱۰ فیلم انتخاب کنند از بین ۹ کاندیدای که صاحب جوایز و حایز شرایط بودند ۷فیلم  انتخاب شدند.

از ۲ فیلم خارج شده از رقابت تقدیر خواهد شد

وی درباره تضییع حقوق دیگر فیلم‌ها گفت: نه این گونه نیست . فیلم های «برادرم خسرو» و «نفس» با توجه به تعداد جوایز کسب کرده در میان آثار خوب جای می‌گیرند و در کل آثار خوبی هستند و همکاران من نسبت به این دو فیلم احترام ویژه ای قائل هستند و امیدواریم در مراسم دیگری از این دو فیلم تجلیل کنیم و آئین نامه را برای سال‌های بعد تصحیح خواهیم کرد.

موسوی در خاتمه تاکید کرد: ما در بحث هایی که داشتیم «یا» را تاکید داشتیم اما در جلسه ای که من به دلیل مسافرت حاضر نبودم آئین نامه با «،» مصوب کرده بودند و فرصتی نبود که تغییراتی ایجاد شود و تعمدی وجود نداشته است . به نظر من اشتباه تایپی بوده و بعد از جشن برای سالهای آینده این آئین نامه را مورد بحث قرار می‌دهیم. 

انتهای پیام/ 

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید