» مطالب گذشته » قوه قضائیه گزارش دقیق و مفصل از پیگیری حقوقی فجایع انسانی در میانمار ارائه دهد
مطالب گذشته

قوه قضائیه گزارش دقیق و مفصل از پیگیری حقوقی فجایع انسانی در میانمار ارائه دهد

۱۸ شهریور ۹۶ 0۰8

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ بسیج دانشجویی ۱۱ دانشگاه تهران در پی کشتار مسلمانان میانمار، نامه‌ای انتقادی به ریاست قوه قضائیه منتشر کردند. 

این نامه که متن کامل آن در ذیل آمده است از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شریف، امام صادق علیه السلام، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت، جامع امام حسین(ع)، علوم پزشکی بهشتی، مذاهب اسلامی، نقشه برداری وزارت دفاع، علوم پزشکی آزاد، دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه و دانشکده صنعت هواپیمایی است.

حضرت آیت الله صادق آملی لاریجانی
ریاست محترم قوه قضاییه

با سلام

«قوه‌ قضائیه باید در موضوعاتی همچون تحریم‌ها، مصادره‌های آمریکایی‌ها، تروریسم و یا حمایت از شخصیت‌های مظلوم دنیا همچون شیخ زکزاکی و یا حمایت از مسلمانان میانمار و کشمیر، از جایگاه حقوقی وارد شود و نظر حمایتی و یا مخالفت خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود.»

همانگونه که مستحضر هستید در روزهای اخیر، اخبار جنایات فجیع انسانی در کشور میانمار و مردم مسلمان روهینگیا بار دیگر موجبات درد و رنجش فراوان برقلوب مسلمین در سرتاسر جغرافیای جهان و بویژه جهان اسلام را فراهم آورد.

انتشار تصاویر و اخبار خشونت بار و فاجعه آمیز حوادث، زمانی تلخ تر و دردناک تر گردید که نه تنها مدعیان دروغین حقوق بشر همانند گذشته سکوتی ننگین اتخاذ کرده اند بلکه آنان که دفاع از مظلوم و مستضعفین را شعار میدادند و خود را حامی عدالت و آزادی میدانستند نیز با زبانی خاموش نظاره گر وقایع رخ داده بودند و نه تنها گامی عملی در ادای رسالت خویش برنداشته اند بلکه زحمت اعلام موضع کلامی را نیز به خود نداده اند.

جناب آیت الله آملی لاریجانی جای بسی تعجب و سوال است که چرا قوه قضاییه ای که از ابتدای انقلاب اسلامی و با خون بزرگمردانی چون شهیدان بهشتی، قدوسی و لاجوردی آبیاری شده، امروز تنها نظاره گر وقایع و فجایع مختلف جهانی است؟!

حتما به خوبی می‌دانید که در سالیان اخیر و به ویژه دو سال گذشته رهبر معظم انقلاب همواره بر ضرورت ورود قوه قضاییه در حوزه مسائل  بین المللی و حقوق بشری تاکید کرده و عمل به وظایف این حوزه را از قوه قضاییه انتظار داشته اند.

جای بسی گلایه است که در دو سال گذشته از جانب قوه قضاییه هیچ اقدامی، تاکید می‌شود هیچ اقدام موثری، در چارچوب مسایل حقوقی جهت رسیدگی به وظایف این حوزه و به ویژه پرونده میانمار صورت نپذیرفته است.

وضعیت امروز مسلمانان میانمار حاصل کاهلی ها و کوتاهی های نهادهای مربوط ازجمله قوه قضائیه برای رسیدگی به این مظلومان است.

تا چه زمانی بایستی منویات مطالبات دقیق رهبری نسبت به مسلمانان و مستضعفین چه از سوی دولت و وزارت خارجه و چه از سوی قوه قضائیه و نهادهای مربوط مورد اغماض و کوتاهی قرارگیرد؟!

امروز که فریاد عدالتخواهی و داد خواهی و بیداری در سراسر جهان پیچیده است و موعد بیداری است چه شده است که شما و بسیاری از مجموعه های انقلابی را خواب عمیق بی تفاوتی فرا گرفته است؟!

بدون شک آنچه امروز از حضرتعالی و مجوعه قوه قضاییه انتظار می‌رود تنها موضع گیری صرف در قبال این مسأله نمی‌باشد بلکه ارائه گزارشی دقیق و مفصل از پیگیری پرونده حقوقی فجایع انسانی در میانمار  به ملت شریف ایران است.

بدون شک جنبش دانشجویی و ملت ایران تحمل ادامه یافتن بی‌توجهی مجموعه قوه قضاییه در خصوص این مهم را ندارد و لذا تغییر رویه و انجام وظایف لازم را به حضرتعالی و مجموعه دستگاه قضایی کشور را به شما گوشزد می نماید.

والعاقبه للمتقین

انتهای پیام/

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید