» مطالب گذشته » کشته و زخمی شدن بیش از ۳۴ هزار غیرنظامی یمنی طی ۹۰۰ روز حمله ائتلاف سعودی
مطالب گذشته

کشته و زخمی شدن بیش از ۳۴ هزار غیرنظامی یمنی طی ۹۰۰ روز حمله ائتلاف سعودی

۲۱ شهریور ۹۶ 0۰9

[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مرکز قانونی حقوق و توسعه یمن در آخرین آمار خود از تلفات حملات عربستان و ائتلاف آن به یمن پس از گذشت ۹۰۰ روز متوالی اعلام کرد که حدود ۳۴ هزار و ۷۲ غیر نظامی کشته و یا زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبا»، طی۹۰۰ روز حملات متجاوزانه ائتلاف سعودی به یمن، بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۷ نفر از غیرنظامیان یمنی از جمله ۷۶۸ کودک و ۹۸۰ زن کشته و ۲۱ هزار و ۱۶۵ نفر دیگر از شهروندان یمنی از جمله ۵۹۸ کودک و ۲ هزار و ۱۴۹ زن زخمی شدند.

مرکز حقوق و توسعه یمن در ادامه گزارش خود اعلام کرد که طی این مدت، ۱۵ فرودگاه، ۱۴ بندر، یک هزار و ۹۴۱ جاده و پل، ۱۶۵ ایستگاه و نیروگاه برق، ۴۰۹ منبع و کانال آب، ۳۷۲ شبکه و ارتباطات و یک هزار و ۶۴۵ تاسیسات دولتی در استان های مختلف یمن تخریب شدند.

در ادامه گزارش آماری این مرکز قانونی آمده است که ۴۰۶ هزار و ۲۸۹ منزل مسکونی و ۷۷۳ مسجد نیز در حملات سعودی ویران و یا دچار آسیب دیدگی شدند. ۲۶۹ بیمارستان و مرکز بهداشت، ۷۹۱ مدرسه و موسسه آموزشی، ۱۱۴ تاسیسات دانشگاهی، ۲۴۰ مرکز کردشگری، ۱۰۳ مرکز ورزشی و ۲۶ موسسه رسانه ای در استان مختلف یمن نیز ویران شدند.

در زمینه تجاری نیز ۲۹۷ کارخانه و ۵۷۶ بازار تجاری و پنج هزار و ۹۲۴ واحد تجاری تخریب شدند و ۲۰۸ آثار باستانی، یک هزار و ۹۷۸ باغ زراعی و ۲۳۲ مرغداری و گاوداری از بین رفتند. طی ۹۰۰ روز حملات متوالی عربستان همچنین ۶۷۸ انبار و ۴۳۳ خودروی حمل و نقل مواد غذایی، ۲۳۳ پمپ بنزین، ۲۴۶ کامیون حامل سوخت و بیش از سه هزار وسلیه نقلیه منهدم شدند. علاوه بر آن، حدود ۱۲۰۰ مدرسه به دلیل آسیب دیدگی ناشی از حملات عربستان، برای آموزش مناسب نیستند و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار کودک یمنی نیز مجبور به ترک تحصیل شدند.

انتهای پیام/ح


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

 

 

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید