» مطالب گذشته » خروج تروریست‌ها از محله القدم دمشق
مطالب گذشته

خروج تروریست‌ها از محله القدم دمشق

۱ مهر ۹۶ 0۰5

[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری «عنب بلدی» وابسته به معارضان سوری خبر داد، گروه‌های معارض فعال در محله «القدم» دمشق با نیروهای دولت سوریه به توافقی رسیدند که به موجب آن این محله از شبه نظامیان تخلیه شده و مسئولیت حفاظت از آن به دست گروه‌های بومی از اهالی منطقه سپرده می‌شود.

دفتر رسانه‌ای محله القدم امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که توافق مذکور پس از مذاکرات قریب به یک ماهه اخیر بین گروه‌های مسلح و نیروهای دولت سوریه در محله القدم حاصل شد که شامل مناطق مادنیه، پورسعید و مجتمع صنعتی می‌شود.

بخش قابل توجهی از محله القدم تحت تسلط معارضان است در حالی که دولت سوریه بخش‌های شمال غربی این محله را در کنترل خود دارد و این منطقه از سال‌ها پیش در سایه آتش‌بسی که در آنجا حاکم شده شاهد آرامش نسبی است.

بر اساس توافق مزبور شبه نظامیان گروه‌های فعالی در محله القدم و دیگر اهالی که تمایل به ترک آنجا داشته باشند به شهرهای جرابلس و إدلب در شمال سوریه منتقل می‌شوند.

محله برزه دمشق نیز در ماه مه گذشته شاهد آتش بس مشابهی بود و آن زمان حرف هایی از نزدیکی توافق در محله القدم به میان آمده بود.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی این توافق تا زمان اجرا اصولی و ابتدایی است چون نگرانی‌هایی درباره حفاظت از این منطقه که به مناطق استقرار عناصر داعش در محله العسالی متصل است وجود دارد.

وبگاه عنب بلدی نوشت: امروز داعش بیش‌تر مساحت محله‌ها و شهرک‌های جنوب دمشق در العسالی، اردوگاه یرموک ر ا تحت سیطره خود دارد و برخی گروه های معارض هم در ببیلا و بیت سحم مستقر هستند.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید