» مطالب گذشته » موشک خرمشهر ۱۳متر طول دارد/ آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس متوهم می‌شوند/ نیروی قدس نبود جنگ با داعش ۳۰سال طول می‌کشید
مطالب گذشته

موشک خرمشهر ۱۳متر طول دارد/ آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس متوهم می‌شوند/ نیروی قدس نبود جنگ با داعش ۳۰سال طول می‌کشید

۳ مهر ۹۶ 0۰2

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه بمناسبت هفته دفاع مقدس در دیدار با کارکنان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور گفت: تاریخ یکی از منابع ارزشمند هر کشور است و دفاع مقدس از نمونه‌های بی نظیر آن در مورد کشور ما است که هنوز هم از این منبع عظیم بخوبی استفاده نشده است.

حاجی زاده افزود: به فاصله کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد جنگ تحمیلی بودیم که در یک سوی آن ایران که هنوز پایه های مستحکی ندارد و دارای ارتشی که سر ندارد و اکثر فرماندهانش یا فرار کرده اند و یا اخراج شدند و سپاهی که نه ابزار و نه نیروی آموزش دیده ای داشت و به قول فوتبالیستها  سه بر صفر عقب بودیم!

وی با اشاره به حمایت تمام قد غرب از رژیم بعث گفت: اعراب منطقه، شوروی، کشورهای اروپایی و آمریکا کاملاً از صدام حمایت کردند و خود آمریکایی ها در برهه ای از جنگ نیز با هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری و انهدام سکوهای نفتی ما عملاً وارد نبرد با ما شد.

حاجی زاده با اشاره به حمایت های اطلاعاتی و لجستیکی غرب از عراق در جنگ تحمیلی گفت: در انتهای جنگ همان افراد معمولی سپاه که جنگ را اداره می کردند صاحب لشکرها، یگان موشکی، زرهی، توپخانه و … شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه افزود: ما هیچگاه از خرید تسلیحات عراق ناراحت نشدیم چون می دانستیم ما هم در آن سهمی داریم!

وی در ادامه با اشاره به تبدیل تهدید به فرصت در زمان دفاع مقدس گفت: اگر می‌بینید در حوزه نظامی به توانمندی رسیدیم که در هر سال چند دستاورد جهانی را عرضه می کنیم بخاطر این است که در سپاه جنگ را تمام شده نمی دانیم.

حاجی زاده با ذکر خاطره ای از شهید حسن طهرانی مقدم گفت: این شهید همیشه می گفت جنگ تمام شده ولی باید خود را مجهز کنیم تا اگر اسرائیل و آمریکا خواستند از پایگاههای دوردست به ما حمله کنند به آنان دسترسی داشته باشیم و بدین ترتیب روز پایان جنگ روز اول کار حاج حسن بود و بدین ترتیب توانستیم برد موشکهایمان را به تدریج به دو هزار کیلومتر برسانیم و این موشک اخیر خرمشهر که با ۱۳ متر طول و ۱۸۰۰ کیلوگرم سرجنگی قادر است به جای یک هدف، چندین هدف را در فاصله دو هزار کیلومتری را منهدم کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه با اشاره به شیطنت آمریکایی ها در منطقه گفت: زمانی که داعش به عراق و سوریه حمله کرد آمریکایی ها گفتند جنگ با داعش سی سال طول می کشد و اگر کمک سپاه پاسداران با محوریت نیروی قدس انجام نمی‌شد جنگ با داعش با حمایت های همه جانبه آمریکا از آنان، سی سال طول می کشید.

حاجی زاده با اشاره به هیمنه پوشالی آمریکا در منطقه گفت: چند روز پیش شنیدیم ناو هواپیمابر آمریکا به پهپادهای ما هشدار می دهد و ما دیدیم که پهپادی در آسمان در لحظه هشدار آمریکاییها نداشتیم! واقعاً آمریکایی ها زمانیکه می خواهند وارد خلیج فارس شوند ترس و توهم آنها را فرا می‌گیرد و بیخودی هشدار می‌دهند.

وی با برشماری تهدیدات کشور گفت: آنچه امروز کشور را تهدید می کند تهدیدات خارجی نیست و در واقع تفرقه بین صفوف ملت و بیکاری و تحت تاثیر عملیات روانی دشمن قرار گرفتن و استفاده نکردن از نیروهای انقلابی و عدم توجه به فرمایشات رهبری تهدیدات کشور است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با برشماری اضلاع اصلی تشکیل دهنده مثلث کشور گفت: قاعده این مثلث مردم هستند و رهبری و نیروهای مسلح اضلاع دیگر این مثلث هستند و دشمن در تلاش است به این دژ آسیب برساند و دشمن با ایجاد تحریم و جنگ اقتصادی مردم را هدف قرار داده است.

حاجی زاده با برشماری اینکه امروز توان دفاعی کشور هزاران بار بیشتر از ایام دفاع مقدس شده است، گفت: ما در زمان جنگ فراموش نکردیم زمانیکه مردم فریاد می زدند «موشک جواب موشک» و امروز برای اینکه جواب خواسته های مردم را بدهیم و خجل نباشیم باید با تمام توان کار کنیم و بعد از تهدیدات دشمن در زمینه موشکی، توسعه این صنعت چند برابر بیشتر شتاب گرفته و امروز ما در این عرصه تنها نیستیم و حمایت مردم و همه جناح های سیاسی را همراه خود می بینیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان گفت: باز هم اعلام می کنیم آمادگی داریم در تمام بخش ها به دولت کمک کنیم و می توانیم تجربیات موفق خود را به بخش های دولت منتقل کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید