» مطالب گذشته » «فلای دبی» امارات نیز پروازهای خود به کردستان عراق را متوقف می‌کند
مطالب گذشته

«فلای دبی» امارات نیز پروازهای خود به کردستان عراق را متوقف می‌کند

۵ مهر ۹۶ 0۰6

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خطوط هوایی امارات اعلام کرد که همه پروازهای خود به منطقه کردستان عراق را از روز جمعه این هفته متوقف خواهد کرد.

به گزارش شبکه المیادین، شرکت خطوط هوایی «فلای دبی» امارات شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که از ۳۰ سپتامبر (جمعه) همه‌پروازهای خود به اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق را متوقف خواهد کرد.

امروز چهارشنبه، سازمان هواپیمایی عراق به شرکت‌های هواپیمایی خارجی ابلاغ کرده است که باید کلیه پروازها به منطقه کردستان را از جمعه آینده لغو کنند.

به دنبال این درخواست، مصر، جمهوری آذربایجان و یکی از شرکت‌های هوایی لبنان پروازهای خود به منطقه کردستان عراق را متوقف کردند.

شرکت خطوط هوایی اردن اعلام کرد که در صورت درخواست بغداد، حاضر است پروازها خود به منطقه کردستان و بالعکس را متوقف کند(جزئیات بیشتر).

کنسولگری ترکیه در اربیل نیز اعلام کرد که از روز جمعه پروازها از ترکیه به منطقه کردستان متوقف خواهد شد.

اقدامات تنبیهی عراق علیه منطقه کردستان بعد از آن شروع شد که مقامات اربیل به رغم درخواست‌های جهانی و منطقه‌ای در خصوص توقف همه‌پرسی جدایی کردستان عراق و مخالفت با این همه‌پرسی، روز دوشنبه این هفته همه‌پرسی غیر قانونی را در منطقه کردستان اجرا کردند.

دولت فدرال عراق از اربیل خواسته تمامی گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌های موجود در محدوده کردستان را به بغداد واگذار کند. با این حال اربیل امروز با این خواسته بغداد مخالفت کرد.

انتهای پیام/

 


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید