» مطالب گذشته » الصباح: همه‌پرسی کردستان، یادآور اقدامات نظام‌های کمونیستی است
مطالب گذشته

الصباح: همه‌پرسی کردستان، یادآور اقدامات نظام‌های کمونیستی است

۶ مهر ۹۶ 0۰2

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «الصباح» عراق در مقاله‌ای با عنوان «همه پرسی و اقتدار عراق» تاکید کرد که برگزاری غیرقانونی همه‌پرسی کردستان عراق نه تنها چیزی از قدرت عراق کم نکرده  است، بلکه اعتبار آن را نزد جامعه بین‌المللی بالا برد.

در این یادداشت آمده است: شکوه و اقتدار عراق در برابر امتحانی بزرگ قرار داشت، امتحانی که نفس‌ها را در سینه حبس و نگرانی‌ها را به اوج خود رساند آن هم وقتی که رهبران کُرد حملات خودخواهانه خود برای تجزیه و جدایی از عراق را با برگزاری طرح همه پرسی شدت بخشیدند در شرایطی که عراق در جنگی طاقت فرسا با داعشی‌ها که دشمنان بشریت هستند به سر می‌برد.

اما در نهایت این همه‌پرسی برگزار شد و سرمستی‌هایی هم به خاطرش به پا کردند تا یادآور نظام‌های کمونیستی باشد که ملت‌هایشان را با شعارهای قومی افراط گرایانه فریب ساخته و آنها را به نابودی حتمی سوق می دهند چیزی که در عراق قبل از آوریل ۲۰۰۳ اتفاق افتاد.

با برگزاری همه‌پرسی مشکلات منطقه کردستان عراق هم اوج گرفت علاوه بر مشکلات دیگر که انزوای منطقه‌ای و بین‌المللی در راس آن قرار داشت، اما عراق دگر بار پیروز شد و اقتدار و شایستگی خود را قبل، بعد و در جریان همه پرسی بار دیگر به دست آورد.

اعلام همبستگی همه دنیا با عراق در مخالفت با همه پرسی غیرقانونی در کردستان ، اقتدار این کشور را صد چندان کرد چرا که جامعه بین المللی بر ضرورت یکپارچه ماندن عراق تاکید دارد و رفتارهای یکجانبه دولت منطقه کردستان را نقد کرد.

موضع قوی، صریح و ثابت مقامات قوای سه‌گانه در عراق هم اقتدار و بزرگی این کشور را به وضوح نشان داد چون اقتدار عراق در یکپارچگی مواضع برای درستی مدیریت بحران و همبستگی ملت با دولت و نیروهای مسلح است.

اقتدار دولت عراق در پیروزی بزرگ آن و پشت سر گذاشتن سختی‌ها و دشواری‌هاست اقتدار دولت عراق در شفافیت عملکرد آنها و احترام زیاد آن به ملتش است.

متأسفانه برخی در داخل عراق می‌خواهند اقتدار دولت عراق را نابود کرده و پیوندهای وطنشان را که مانع ریخته شدن خون انسان‌های پاک آن شده و وحدت و سلامت ارضی  این کشور را حفظ کرده است، منقطع کنند.

الصباح آورده است: با این همه به نظر شما ما نباید بین یک هموطن کُرد که مخالف نوشتن «نه به عراق» است و ممکن است این امر هم هزینه سنگینی برایش داشته باشد با یک مسئول کُرد که امتیازهای قدرت از بغداد گرفته و در تصمیم‌گیری‌ها شریک بوده و رای «نه به عراق» داده تمایز قائل شد چون او  به وطنش که در آنجا بزرگ شده و در مدارسش تحصیل کرده و با شعار جمهوری خواهی به پست‌های کلیدی رسیده خیانت کرده است.

بنابراین می‌توانیم بگوییم که همه‌پرسی استقلال کردستان عراق که مقامات این منطقه برای قطع پیوندهای عراق برگزار کردند اقتدار عراق را بیش‌تر کرده و اعتماد دنیا را به بغداد بازگرداند تا این کشور مثل همیشه با علم، نور و تمدن خود بدرخشد.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید