» مطالب گذشته » کاهش قیمت مرغ به زیر ۶ هزار تومان/جمع‌آوری مرغ تولیدی از سطح بازار برای تنظیم قیمت
مطالب گذشته

کاهش قیمت مرغ به زیر ۶ هزار تومان/جمع‌آوری مرغ تولیدی از سطح بازار برای تنظیم قیمت

۶ مهر ۹۶ 0۰7

[ad_1]

علیرضا ولی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، از جمع‌آوری مرغ تولید شده مرغداری‌ها از سطح بازار برای تنظیم قیمت آن خبر داد و گفت: طی یک هفته اخیر قیمت مرغ به دلیل عرضه زیاد بسیار کاهش یافته به طوری که در میدان بهمن به کیلویی ۵۹۰۰ تومان رسیده است.

وی با تأکید براینکه یکی از وظایف اصلی این شرکت تنظیم بازار مرغ و گوشت برای تعادل قیمت می‌باشد، خاطرنشان کرد: در همین راستا روزانه ۲۰۰ تن مرغ طی یک هفته اخیر از بازار جمع‌آوری کرده‌ایم که این روند حتی در ایام تعطیل عاشورا و تاسوعا هم ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام به این نکته اشاره کرد که با این کار هم سعی می‌شود قیمت مرغ به روند تعادلی در بازار برسد و هم اینکه ذخایر استراتژیک خود را در سردخانه‌ها تکمیل کنیم.

به گفته وی، اگر قیمت مرغ با همین روند کاهش یابد مرغداری‌ها دچار ضرر و زیان بسیاری می‌شوند.

ولی تأکید کرد: البته به تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که آمادگی جمع‌آوری تمام مرغ مازاد تولیدی آنها را داریم.

وی گفت: مرغ را با دو قیمت کیلویی ۶۶۰۰ و ۶۹۵۰ تومان خریداری می‌کنیم که نوع اول مربوط به خط یک و نوع دوم مربوط به مرغ‌های با کیفیت بهتر و آنهایی که دارای کد IR هستند می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام طبق ابلاغی که به ادارات پشتیبانی امور دام استان‌ها شده این ادارات با سردخانه‌ها قرارداد بسته‌اند تا مرغ مازاد هر استان را جمع‌آوری کرده و در کنار آن ذخایر‌شان را هم تکمیل کنند.

انتهای پیام/ک

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید