» مطالب گذشته » متقاضیان ثبت‌نام سفر اربعین مراقب کلاهبرداران فضای مجازی باشند
مطالب گذشته

متقاضیان ثبت‌نام سفر اربعین مراقب کلاهبرداران فضای مجازی باشند

۶ مهر ۹۶ 0۰9

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از پایگاه خبری پلیس، علی محمدپور با بیان اینکه با توجه به آغاز ثبت‌نام اینترنتی مراسم اربعین حسینی شاهد سوء‌استفاده افراد سودجو درفضای سایبر هستیم، اظهار داشت: این افراد با طراحی سایت‌ها‌‌ و صفحات‌جعلی(فیشینگ) پرداخت آنلاین در فضای‌مجازی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و کلاهبرداری از متقاضیان ثبت‌نام مراسم اربعین می‌نمایند. 

وی افزود: طراحی‌ درگاه‌های‌ جعلی ‌صفحات‌‌بانکی(فیشینگ) توسط افراد کلاهبردار یکی از مهمترین شگردهای سرقت اطلاعات‌خصوصی از قبیل اطلاعات‌بانکی، هویتی و غیره می‌باشد و از آنجایی‌که درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک‌ها از جمله مواردی هستند که بسیاری از بازدیدکنندگان در هنگام ثبت‌نام با آن مواجه می‌شوند‌، زمینه را برای سوءاستفاده و فعالیت مجرمانه توسط افراد سودجو فراهم می‌آورد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌جنوبی در خصوص ثبت‌نام اینترنتی مراسم اربعین حسینی افزود: کاربران سعی کنند خودشان آدرس سایت مورد نظر را در قسمت url  وارد کنند و از کپی کردن یا رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود جداً خودداری کنند و جهت ثبت‌نام به سایت اصلی سازمان حج و زیارت به آدرس https:// haj.ir مراجعه نمایند.

محمدپور یادآور شد: کاربران مدنظر داشته باشند که آدرس درگاه‌های بانکی همیشه با پروتکل امن https// شروع شده و برای وارد نمودن اطلاعات حساب، یا نام کاربری و غیره از صفحه کلید مجازی در نظر گرفته شده توسط درگاه‌های بانکی استفاده نمایند.

وی افزود: شهروندان به ایمیل‌های ناخواسته و یا پیام‌هایی که تحت عنوان ثبت‌نام اربعین‌حسینی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین جذاب و اغوا کننده دریافت می‌کنند،پاسخ ندهند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌جنوبی در خصوص ثبت‌نام از طریق کافی‌نت‌ها و مراکزعمومی خاطر نشان کرد: کاربران حتی‌الامکان برای ثبت‌نام از مراکزعمومی مانند کافی‌نت‌ها استفاده نکنند و در صورت استفاده پس از ثبت‌نام سریعا نسبت به تغییر رمزهای بانکی خود اقدام نمایند.

محمدپور در پایان گفت: کاربران هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه درفضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس‌فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام/ج/

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید