» مطالب گذشته » صادرات نفت ایران به آسیا به بالاترین رقم ۵ ماه گذشته رسید/ کاهش ۱۱ درصدی نسبت به پارسال
مطالب گذشته

صادرات نفت ایران به آسیا به بالاترین رقم ۵ ماه گذشته رسید/ کاهش ۱۱ درصدی نسبت به پارسال

۷ مهر ۹۶ 0۰5

[ad_1]

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، صادرات نفت ایران به ۴ مشتری بزرگ این کشور برای دومین ماه متوالی در ماه آگوست به بالاترین رقم از ماه مارس رسید. چین و کره جنوبی میزان خرید خود را در این ماه افزایش داده اند.

با این حال، واردات این ۴ کشور آسیایی برای چهارمین ماه متوالی همچنان کمتر از مدت مشابه پارسال است.

آمارهای رهیابی کشتی ها نشان داد چین، کره جنوبی، هند و ژاپن، ماه گذشته در مجموع روزانه ۱.۶۴ میلیون بشکه نفت از ایران خریدند که ۱۰.۸ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.

بر اساس آمار رویترز، واردات نفت چین از ایران در ماه گذشته میلادی نسبت به مدت مشابه ۵.۵ درصد رشد داشته و به ۷۸۶ هزار و ۷۲۰ بشکه در روز رسیده است که بالاترین میزان از سال ۲۰۰۶ به شمار می رود.

واردات کره جنوبی نیز ۴۶.۷ درصد رشد داشته و به بالاترین رقم ۵ ماه گذشته برابر با روزانه ۴۰۷ هزار و ۳۲۳ بشکه رسیده است.

 اما هند به تلافی عدم واگذاری توسعه میدان گازی فرزاد ب به این کشور همچنان در حال کاهش خرید نفت از ایران است. دهلی نو در ماه آگوست ۳۳۵ هزار و ۴۰۰ بشکه نفت از تهران خریده است که کمترین میزان از فوریه ۲۰۱۶ به شمار می رود و این رقم حدود ۴۲ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.

آمارهای وزارت تجارت ژاپن نیز نشان داد صادرات نفت ایران به این کشور برای چهارمین ماه متوالی به نسبت سال گذشته ۵۴.۴ درصد کاهش یافته و به روزانه ۱۰۷ هزار و ۳۵۷ بشکه رسیده است که کمترین میزان از ماه آوریل به شمار می رود.

انتهای پیام/م

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید