» مطالب گذشته » تیلرسون: همه‌پرسی کردستان عراق فاقد مشروعیت است/آن را به رسمیت نمی‌شناسیم
مطالب گذشته

تیلرسون: همه‌پرسی کردستان عراق فاقد مشروعیت است/آن را به رسمیت نمی‌شناسیم

۸ مهر ۹۶ 0۰4

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور همه‌پرسی جدایی کردستان عراق و نتایج آن را به رسمیت نمی‌شناسد. 

در بیانیه وزیر خارجه آمریکا آمده است: «ایالات متحده آمریکا همه‌پرسی یکجانبه دولت منطقه‌ای کردستان که روز دوشنبه برگزار شد را به رسمیت نمی‌شناسد.»

در این بیانیه آمده است: «این رأی‌گیری و نتایج آن فاقد مشروعیت هستند و ما کماکان از عراق متحد، فدرال، دموکراتیک و کامیاب حمایت می‌کنیم.»

این بیانیه می‌افزاید: «ما کماکان درباره تبعات منفی احتمالی این اقدام یکجانبه نگران هستیم. قبل از این رأی‌گیری با دولت منطقه‌ای کردستان و دولت مرکزی بغداد برای پیگیری مسیری سازنده‌تر و ارتقا ثبات و رفاه برای مردم منطقه کردستان همکاری می‌کردیم. با اقدامات یکجانبه‌ای مانند این همه‌پرسی نمی‌توان آن اهداف را به پیش برد.»

این بیانیه خواستار حفظ آرامش و اجتناب از اتهام‌زنی‌های علنی و تهدید به اقدامات متقابل شده است. 

«ما خواستار آرامش و پایان اتهام‌زنی‌های علنی و تهدیدهای اقدامات متقابل هستیم. از مقام‌های کردستان عراق می‌خواهیم به نقش تصریح‌شده دولت مرکزی در قانون اساسی احترام بگذارند و دولت مرکزی را به نفی تهدیدها یا حتی اشارات به استفاده احتمالی از زور دعوت می‌کنیم.»

 این بیانیه تأکید می‌کند: «ایالات متحده از تمامی طرف‌ها از جمله همسایگان عراق می‌خواهد از اقدامات یکجانبه و استفاده از زور بپرهیزند.»

وزارت خارجه آمریکا تصریح کرده است: «مبارزه با داعش به پایان ترسیده و گروه‌های افراطی به دنبال سوءاستفاده از بی‌ثباتی و اختلافات هستند. از شریکان عراقی‌مان می‌خواهیم همچنان بر شکست داعش متمرکز باشند. تمامی طرف‌ها را به گفت‌وگوهای سازنده با هدف بهبود آینده تمام مردم عراق، ترغیب می‌کنیم.»

انتهای پیام/ M
 


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

در حال تکمیل…

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید