» مطالب گذشته » از بیمه ایران درباره حضور و سهم ۱۷ درصدی کارگزار در بیمه زائران اربعین گزارش خواستیم
مطالب گذشته

از بیمه ایران درباره حضور و سهم ۱۷ درصدی کارگزار در بیمه زائران اربعین گزارش خواستیم

۱ آبان ۹۶ 0۰5

[ad_1]

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس که گفت برخی فعالان صنعت بیمه عنوان می‌کنند بیمه زائران اربعین برای شرکت بیمه‌گر نه تنها سودآور نیست، که مبلغ ۱۶ هزار تومان حق بیمه برای پوشش سه بیمه‌نامه عمر، حادثه و درمان غیرفنی است و و در نهایت بر زیان انباشته بیمه ایران می‌افزاید، اظهار داشت: من از مقدمات بیمه زائران اربعین مطلع هستم،‌البته متن نهایی قرارداد را هنوز به ما نداده‌اند و در متن قرارداد تغییراتی داده شده که باید به تأیید بیمه مرکزی برسد. 

وی اضافه کرد: قرارداد بیمه امسال زائران اربعین با قرارداد سال گذشته مقایسه و ارزیابی فنی خواهد شد.

خبرنگار فارس گفت: ظاهراً سال قبل حق بیمه زائران اربعین ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان و امسال با تعهدات بیشتر به ۱۶ هزار تومان تقلیل پیدا کرده است که رئیس کل بیمه مرکزی پاسخ داد: جزئیات قرارداد هنوز برای ما ارسال نشده، اما نظرمان این است که حق بیمه با توجه به ضریب خسارت پارسال باید تعیین شود. 

وی ادامه داد: اینگونه نیست که شرکت‌های بیمه از این زاویه کاسبی‌ بالایی کنند و یا زیان داشته باشند. 

همتی تصریح کرد: بیمه دانا به عنوان بیمه‌گر سال گذشته مراسم راهپیمایی اربعین از محل پوشش بیمه زائران ضرر نکرد و برایش قرارداد و بیمه‌نامه خوبی بود. 

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: تنها بحثی که الان مطرح است بحث حضور کارگزار در قرارداد و سهم ۱۷ درصدی است که آن هم مورد توجه ماست و خواسته‌ایم بیمه ایران در این رابطه گزارش دهد و نظر خود را درباره آن اعلام خواهیم کرد. 

همتی در پاسخ به اینکه می‌گویند انتخاب کارگزار حق بیمه‌گذار یا همان سازمان حج و زیارت است، گفت: بله، اما ما مراقبت می‌کنیم که نرخ‌ها به زیان زوار نباشد و شرکت بیمه‌گر هم متضرر نشود. 

بر اساس این گزارش همتی همچنین در حاشیه مراسم هم‌اندیشی که امروز با خبرنگاران داشت، گفته است:این قرارداد بین دو نهاد دولتی منعقد شده است، ضمن اینکه این قرارداد در راستای پوشش بیمه ای زائرین حسینی است. در این راستا معتقدم در این دست قراردادها که دو طرف دولتی هستند و پوشش ملی محسوب می شود وجود کارگزار و پرداخت کارمزد معنا ندارد.

بر اساس گزارش خبرنگار فارس سهم ۱۷ درصدی یک کارگزار بیمه در جریان قرارداد بیمه ایران و سازمان حج و زیارت برای پوشش بیمه زائران اربعین اخیرا انتقاداتی را برانگیخته است. این در حالی است که برخی مسئولان بیمه می‌گویند انتخاب کارگزار حق شرکت بیمه‌گذار یا همان سازمان حج و زیارت است و آنها در این رابطه نقشی نداشته‌اند.

به گفته آنها علاوه بر این نرخ ۱۶ هزار تومانی حق بیمه زوار برای پوشش ۳ بیمه‌نامه غیر فنی است و تنها در جهت مسئولیت اجتماعی بیمه ایران به عنوان شرکتی دولتی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/م

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید