» مطالب گذشته » مخالفت آلمان و فرانسه با اعلام استقلال کاتالونیا
مطالب گذشته

مخالفت آلمان و فرانسه با اعلام استقلال کاتالونیا

۵ آبان ۹۶ 0۰4

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساعاتی پس از اعلام استقلال منطقه کاتالونیا از سوی پارلمان این بخش از خاک اسپانیا، برلین و پاریس علیه این اقدام موضع گفتند.

دولت‌های آلمان و فرانسه اعلام کرده‌اند که کاتالونیا را به عنوان بخشی مستقل از دیگر بخش‌های اسپانیا به رسمیت نمی شناسند.

««امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هم اعلام کرده که در اختلاف موجود میان مادرید و کاتالان‌ها، از دولت مرکزی اسپانیا پشتیبانی خواهد کرد.

امروز پارلمان کاتالونیا با تصویب قطعنامه استقلال، به صورت یک‌طرفه از دولت اسپانیا اعلام جدایی کرد.

 نمایندگان کاتالونیا با ۷۰ رای مثبت، ۱۰ رای منفی و  ۲ رای ممتنع به جدایی از اسپانیا رای دادند. این درحالیست که بعضی از نمایندگان مخالف جدایی در این جلسه حضور نیافته بودند. کاتالونیا برای اعلام جدایی از اسپانیا به ۶۸ رای مثبت نیاز داشت.

در واکنش به اقدام پارلمان کاتالونیا، سنای اسپانیا نیز طی یک رای گیری در روز جمعه،  به سلب خودمختاری از کاتالونیا رای مثبت داد. براساس گزارش شبکه یورو نیوز، مجلس سنای اسپانیا با ۲۱۵ رای ضمن مخالفت با تداوم خودمختاری منطقه کاتالونیا، حاکمیت مستقیم را بر این منطقه تصویب کرد.

مجلس سنای اسپانیا همچنین به دولت دستور داد تا با توسل به قوه قهریه، رئیس منطقه کاتالونیا و وزیران او را از سمتهای خود اخراج کند.

دولت مادرید پیش از این هشدار داده بود که در صورت اعلام جدایی از اسپانیا، دولت محلی کاتالونیا را منحل و یک انتخابات جدید در عرض ۶ ماه آینده برگزار خواهد کرد.

ماریانا راخوی پس از رای گیری پارلمان کاتالونیا از همه خواست که آرامش خود را حفظ کنند. وی تاکید کرد که حاکمیت قانون دوباره به کاتالونیا بازخواهد گشت.

در جریان همه‌پرسی استقلال کاتالونیا، که اول اکتبر (۹ مهرماه) برگزار شد، ۹۰ درصد به استقلال این ناحیه رای دادند. دولت مرکزی همواره بر غیرقانونی بودن چنین اقدامی تاکید داشت و از این رو خواستار اجرایی شدن بند ۱۵۵ قانون‌اساسی شد.

انتهای پیام/ع

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید