» مطالب گذشته » نیکی هیلی: اجازه نمی‌دهیم ایران سوریه را تصرف کند
مطالب گذشته

نیکی هیلی: اجازه نمی‌دهیم ایران سوریه را تصرف کند

۶ آبان ۹۶ 0۰4

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای بامداد شنبه، با تکرار ادعاهای تأییدنشده گفت که واشنگتن اجازه تصرف سوریه را به ایران نخواهد داد. 

وی در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت که آمریکا بعد از شکست داعش به ایفای نقش در سوریه ادامه خواهد داد. وی گفت: «کار ما تمام نشده است.»

وی اضافه کرد: «این به معنی آن نیست که ما [بشار] اسد (رئیس‌جمهور سوریه) را از قدرت کنار بزنیم، ولی اجازه وقوع حملا شیمیایی را نخواهیم داد. نمی‌گذاریم ایران سوریه را تصرف کند. اجازه وقوع هیچ یک از اینها را نخواهیم داد.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل، در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که جامعه جهانی به کره شمالی اجازه آزمایش کردن موشک‌های دور برد با قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای را نخواهد داد و لازم است ایران نیز به قواعدی مشابه ملزم شود. 

هیلی گفت: «چه دلیلی دارد دست ایران را باز بگذاریم؟»

 دیپلمات آمریکایی، در این مصاحبه همچنین درباره گزارش‌های اخیر رسانه‌های آمریکایی مبنی بر احتمال انتصاب وی به عنوان وزیر خارجه آمریکا به جای رکس تیلرسون هم اظهار نظر کرد. 

هیلی در پاسخ به سوالی که آیا قرار است ترامپ به وی سمت وزارت خارجه را پیشنهاد دهد گفت: «این سمت را قبول نخواهم کرد. من می‌خواهم جایی باشم که بیشترین اثربخشی را دارم.»

انتهای پیام/ M


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید