» مطالب گذشته » وزیر خارجه استرالیا نسبت به تبعات خروج آمریکا از برجام هشدار داد
مطالب گذشته

وزیر خارجه استرالیا نسبت به تبعات خروج آمریکا از برجام هشدار داد

۶ آبان ۹۶ 0۰4

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا می‌گوید که یک «استدلال قوی» وجود دارد مبنی بر اینکه تهدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص پاره کردن توافق هسته‌ای ایران (برجام) می‌تواند تلاش‌ها برای مذاکره درباره دستاوردی صلح‌آمیز با کره شمالی را به مخاطره بیندازد.

بنا بر گزارش «WAtoday»، وزیر خارجه استرالیا با لحنی قاطعانه گفته است که از مقامات آمریکایی از جمله «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا خواسته تا اعلام کنند چطور می‌خواهند این مسئله را که «در صورت عقب‌نشینی واشنگتن از توافقات بین‌المللی قبلی، کره شمالی دیگر نمی‌تواند به آمریکا اعتماد کند»، مدیریت کنند.

بر اساس این گزارش، خانم بیشاپ اعلام کرده که «فرضی کارآمد» دارد مبنی بر اینکه چین در نهایت موافق خواهد کرد تا ذخایر نفت کره شمالی را قطع کند تا این کشور را مجبور کند برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای خود وارد مذاکره شود.

بنا بر این گزارش، وی این موضوع را پس از عنوان شدن توسط ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، ماه گذشته با مقامات آمریکایی در میان گذاشته است.

وزیر خارجه استرالیا در گفت‌وگو با «فرفکس میدیا» گفته است: «ایران همین حالا دست بالا را گرفته می‌گوید “اگر آمریکا می‌تواند هر زمان که دلش خواست، از توافقی که تأییدیه قطعنامه شورای امنیت را بدست آورده، خارج شود، چرا کره شمالی باید بنشیند و با آمریکا وارد مذاکره شود، آنچنان که ما، ایران این کار را انجام دادیم».

«دونالد ترامپ» برجام را یکی از بدترین توافقاتی خوانده که تاکنون در خصوص آن مذاکره شده است. وی حدود دو هفته پیش، اعلام کرد که تصمیم دارد تا پایبندی ایران را به این توافق هسته‌ای تأیید نکند تا به این ترتیب کنگره ۶۰ روز در خصوص تصمیم‌گیری درباره وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران زمان داشته باشد.

انتهای پیام/ق

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید