» مطالب گذشته » اگر درباره اسناد لانه جاسوسی از مسئولان امتحان بگیریم تجدید می‌شوند/ مشکل توده ملت بی‌عرضگی برخی مسئولان است
مطالب گذشته

اگر درباره اسناد لانه جاسوسی از مسئولان امتحان بگیریم تجدید می‌شوند/ مشکل توده ملت بی‌عرضگی برخی مسئولان است

۷ آبان ۹۶ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در همایش بازخوانی لانه جاسوسی آمریکا که از سوی بسیج دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: هدف از بازخوانی اسناد لانه جاسوسی این است که از یک سوراخ چندبار گزیده نشویم، البته بعد انقلاب یکی دو بار گزیده شدیم و باید مراقب باشیم برای بار چندم گزیده نشویم.

وی ادامه داد: در سی و هشت سال گذشته اسناد لانه جاسوسی را به درستی و از ابعاد مختلف بررسی نکردیم برای همین برخی پروژه‌های دشمن چندین بار تکرار شده است، واژه‌هایی همچون صلح طلبان، جنگ طلبان، افراطیون و چنین واژه‌هایی در اسناد لانه جاسوسی به آنها اشاره شده که نشان می‌دهد برای ما از آن زمان برنامه داشته‌اند و متاسفانه ما به آنها بی توجهی کردیم.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نخستین کودتای نفتی دنیا در ایران و توسط آمریکا انجام شد، اظهار داشت: ایران برای آمریکا و انگلیس بسیار مهم بود، آنها حاضر بودند همه جا را از دست بدهند غیر از ایران و اسرائیل، حتی از دست دادن ایران را بدتر از سقوط اسرائیل می‌دانستند.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: قبل از انقلاب گاهی تا صد هزار مستشار و جاسوس آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی در ایران بودند و تمام روسای کشور باید به اینها گزارش می‌دادند، حتی رئیس دانشگاه هم باید با هماهنگی با آنها انتخاب می‌شد و این وضعیت عزت و اقتدار و استقلال کشور بود.

وی گفت: آمریکا باور نمی‌کرد در ایران انقلاب اتفاق افتد آن هم از نوع دینی و با این همه وسعت مردمی، آنها می‌گویند در هیچ انقلابی مردم اینگونه حضور نداشته‌اند.

در خصوص زبان هم بیش از سی تا چهل سند در اسناد لانه جاسوسی وجود دارد، یک زمان زبان فارسی و عربی از غرب اروپا تا سواحل شرقی چین زبان کل ملت‌ها بود ولی بعد هر جا کشورها به دست اینها افتاد زبان خود را معرفی کردند.

رحیم‌پور گفت: در اسناد لانه جاسوسی یک سند وجود دارد از یک پروژه برای تیم‌های جاسوسی که قرار بود بعد از انقلاب فعالیت کنند و به اقشار مختلف وصل شوند، در همین راستا می‌بینیم که چند نفر در دولت موقت و در بین مسؤولان با سازمان سیا مرتبط هستند، حتی در بین مرجعیت هم نفوذ کردند و می‌بینیم برخی از آنها با امام هم درافتادند که نهایت امام دستور به حصر خانگی آنها داد.

وی افزود: آمریکا در بین همه اقشار حتی تشکل‌های دانشجویی جاسوس داشت و به همراه برخی کشورها برای مقابله با ایران یک اتاق فکر ایجاد کردند که البته هنوز هم پابرجاست. آمریکا هر روز به فکر توطئه علیه ایران است، انقلاب ما ماجرای داعش را جمع می‌کند آنها قائله کردستان عراق را راه می‌اندازند و هر فتنه‌ای خنثی می‌شود سراغ فتنه دیگری می‌روند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اتفاقاتی که در سوریه و عراق رخ داد قرار بود در داخل کشور ما انجام شود ولی قدرت و اقتدار ایران مانع شد. باید مسؤولان را جمع کنیم تا اسناد لانه جاسوسی را بخوانند و بعد از آنها امتحان بگیریم البته بیشتر آنها تجدید می‌شوند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: تحریم‌ها از ابتدای انقلاب بوده و اینهایی که می‌گویند مربوط به هسته‌ای است دروغ می‌گویند. برجام و مذاکرات با آمریکا بود و پنج به علاوه یک شده بود یک منهای پنج، حالا می‌گویند آمریکا برود بقیه هستند.

وی افزود: حدود دوسال پیش برخی آمدند در رابطه با مذاکرات در خیابان جشن گرفتند و رقصیدند، البته در بالای شهر وگرنه مشکل توده ملت بی عرضه‌گی برخی مسؤولان است، آنهایی که می‌خندیدند و غش می‌کردند الان حرف‌هایی می‌زنند که اگر یک سال و نیم کسی می‌گفت می‌گفتند اینها جنگ طلب و طرفدار تحریم هستند، اگر کسی اسناد لانه جاسوسی را می‌خواند سی و چند سال پیش می‌فهمید که اینها بدعهد هستند.

ادامه دارد…

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید