» مطالب گذشته » با مسئول جدید دفتربازرسی رهبر انقلاب بیشتر آشنا شوید
مطالب گذشته

با مسئول جدید دفتربازرسی رهبر انقلاب بیشتر آشنا شوید

۹ آبان ۹۶ 0۰4

[ad_1]

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری فارس، حسین فدایی متولد سال ۱۳۳۴ در شهرری است که هنوز هم در آنجا و در خانه پدری سکونت دارد.

فدایی در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی تربیت‌یافته و برادر وی از شهیدان دفاع مقدس است. فدایی از ابتدای جوانی، ازجمله مبارزان فعال نهضت امام خمینی (ره) بود که با راه‌اندازی «گروه توحیدی بدر» به‌صورت تشکیلاتی با رژیم پهلوی مبارزه می‌کرد.

وی درمسیر مبارزه علیه رژیم طاغوت بحجت‌الاسلام‌والمسلمین شهید شاه‌آبادی همراه شد وتوسط ایشان برای تحصیل علوم حوزوی به آیت الله شهید قدوسی معرفی شداماپس ازمدتی مبارزه با رژیم طاغوت چندین بار کار او را به دستگیری توسط ساواک، کمیته ضدخرابکاری و زندان کشاند. فدایی در نیمه‌های روز ۲۲ بهمن ۵۷،به دست مردم از زندان رژیم شاهنشاهی آزاد شد.

*تأسیس اتحادیه انجمن اسلامی

در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، حسین فدایی، اتحادیه انجمن اسلامی را باهدف کادر سازی و جذب نیروهای انقلابی راه‌اندازی کرد. سازمان‌دهی این جوانان به تشکیل و راه‌اندازی جهاد سازندگی، کمیته انقلاب اسلامی، انجمن اسلامی کارخانه‌ها و بسیاری دیگر از نهادهای انقلابی کمک زیادی کرد.

*فرماندهی ستاد فوریت‌های جنگ

حسین فدایی ازجمله مؤسسان «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی» بود و تا زمان انحلال این سازمان به دستور امام خمینی (ره) با نماینده ولی‌فقیه، مرحوم آیت‌الله راستی کاشانی در مبارزه با منافقین و گروه‌های فکری انحرافی همکاری تنگاتنگی داشت. او با حضور فعال در جبهه‌های حق علیه باطل مسئولیت‌های خطیری را بر عهده داشت از جمله فرماندهی گردان دریایی، فرماندهی تیپ خاتم‌الاوصیا و فرماندهی ستاد فوریت‌های جنگ وزارت سپاه در جنوب و فرمانده ستاد مرکزی فوریت¬های جنگ. در زمان مسئولیت او، کارهای خوب و اثرگذاری مانند پل شناور شهید سلیمی بر روی رودخانه اروند اجرا شد.

حسین فدایی همزمان نماینده فرمانده سپاه و وزیر سپاه در امور مجلس شورای اسلامی شد. ارائه طرح‌های مهمی در زمینه پشتیبانی علمی و آموزشی از رزمندگان و برخورداری آنان از تسهیلات دانشگاهی و اشتغال، یکی از ثمرات این مسئولیت بود.

*فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی

فدایی که دانش‌آموخته رشته اقتصاد است. پس از پایان جنگ تحمیلی، توان خود را در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و… به کار گرفت و مسئولیت‌های بسیاری را در خدمت به جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس، راه‌اندازی خیریه‌های ملی و عام‌المنفعه و تلاش برای تسهیل دسترسی مردم به مایحتاج خود در قالب فروشگاه‌های تعاونی و زنجیره‌ای در سراسر کشور به سرانجام رساند.

خدمت‌رسانی وی به‌عنوان معاون مرکز جهانی علوم اسلامی، ارتباط مستمری بین او و حوزه، روحانیت و علما ایجاد کرد. او در محضر حضرات آیات بهاءالدینی، فهری زنجانی، جوادی آملی، ربانی خراسانی و خوشوقت به تلمذ درس اخلاق پرداخت.

*تشکیل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

اواخر دوران موسوم به سازندگی بود که حسین فدایی همراه با برخی مجاهدان دوران دفاع مقدس ازجمله سید آزادگان، مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی، «جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی» را تشکیل داد تا رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس پس از قطع‌نامه ۵۹۸ به‌صورت متشکل و منسجم و با جلوه‌ای جدید در عرصه سیاسی- اجتماعی حضور داشته باشند.

*ریاست کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس

در دهه ۸۰ و با توصیه بسیاری از دلسوزان، حسین فدایی در انتخابات مجلس هفتم و هشتم، خود را در معرض رأی مردم قرار داد و با رأی مردم تهران به مجلس شورای اسلامی رفت. حضور حسین فدایی به‌عنوان نماینده مردم تهران در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هفتم با حجم بالای فعالیت وی در مبارزه با مفاسد اقتصادی و احیا و تقویت نظارت مجلس بر دستگاه‌های اجرایی همراه شد و یکی از دو وظیفه اصلی مجلس یعنی نظارت که مغفول مانده بود دوباره احیا گردید.

فدایی همچنین ریاست «کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی» مجلس را بر عهده داشته و نماینده رئیس قوه مقننه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده است. وی نقش محوری در تهیه طرح‌های کارشناسی و پژوهشی مبارزه با مفاسد اقتصادی ازجمله طرح‌های مهم زیر داشت:

* طرح آسیب‌شناسی و ارزیابی و پیشنهاد اصلاح ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

* طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران

* طرح کاداستر (شناسنامه ملی ملک) برای جلوگیری اصولی از زمین‌خواری و.

همچنین به همت وی کارگروهی برای رسیدگی به پرونده‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی در کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل شد که ۴۰۰ پرونده را بررسی کرده و بیش از ۷۰ پرونده از مفاسد اقتصادی دانه‌درشت‌ها را پیگیری کرد و برخی از آن‌ها را در فرصتی کوتاه به نتیجه رساند.

پس از مجلس هشتم علاوه بر فعالیت‌های سیاسی اجتماعی به تحقیق و بررسی مسائل کلان کشور مشغول بود. وی اکنون باحکم مقام معظم رهبری مسئول دفتر بازرسی ایشان شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید